Una manifestació de ciutadans va irrompre ahir al ple de Lloret de Mar amb pancartes reclamant que no es tanquin les urgències al CAP, com ja s'ha fet ja a la Selva interior-. A la manifestació, s'hi va afegir un grup de gent encapçalats per l'atleta Josep Lluís Blanco amb samarretes de la Sansi, per reivindicar que es faci la cursa. Uns i altres van exposar les seves peticions repartint escrits entre el públic assistent. Aquest va ser un dels pocs punts en què hi va haver unanimitat entre tots els grups. L'Ajuntament reclamarà que les urgències estiguin obertes tot l'any, com es fa actualment. De fet, l'alcalde, Romà Codina, va parlar d'alguns municipis que han negociat amb el departament i han aconseguit el seu objectiu, i es va comprometre a fer “tot el que pugui” i anar informant els ciutadans.
La votació de la moció va ser rebuda amb aplaudiments del públic, que després va abandonar la sala. Els partidaris de la Sansi també van marxar, i en els fulls que van repartir exposaven que el Club La Sansi està disposat a fer la cursa sense ajut municipal (rebien 14.000 euros), i ja han entrat una instància a l'Ajuntament demanant organitzar la cursa. Malgrat tot, la regidora d'Esports, Ester Olivé, va reiterar fa dies que l'Ajuntament no donarà permís per fer La Sansi.
La polèmica làmpaa
La modificació de crèdit (aproximadament 8 milions d'euros que es desvien de partides que s'han estalviat per pagar factures pendents) va donar peu a parlar de les reformes fetes a l'entrada de l'Ajuntament, que han costat uns 21.000 euros. El centre del debat, concretament, va ser la làmpada, que va costar uns 6.000 euros i encara s'ha de pagar. El PSC i el MILLOR van treure el tema com un exemple de despesa excessiva que, a més, no està avalada per cap tècnic i, segons el portaveu del MILLOR, Marc Fuertes, va denunciar que els preus es van inflar i es va beneficiar un proveïdor que estava a la llista de CiU, i va dir que portarà el tema a la fiscalia. Ignasi Riera (CiU) va admetre que la làmpada era cara, però la va justificar per la seva situació “en un lloc emblemàtic com l'ajuntament”. Riera, que va ser responsable del tema en l'anterior mandat, quan es va fer la reforma, va admetre que “potser” es va equivocar en pensar que hi havia “consignació pressupostària”, i que per això “no hi ha factura ni firma”.
El PP es queda sol
La moció en contra de la sentència que posa en perill el model educatiu català va deixar sol el PP, ja que la resta van presentar una moció consensuada. Entre les intervencions, va destacar la de la regidora del MILLOR Elena Aleinik, d'origen rus, que va defensar el text. Al ple es va aprovar també una modificació a la urbanització de Cala Canyelles, que recupera una parcel·la d'equipaments de 700m², i una altra que requalifica de no urbanitzable a urbanitzable 2.500m² de terreny a l'àmbit del camp de golf Suro Gros.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.