Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 15 comentaris Enviar un comentari

Crida a la unitat dels catalans en els actes d'homenatge a Companys

De Gispert insta els catalans a “fer pinya” per “lluitar per Catalunya i la seva llibertat”

Mas assegura que “la bandera ens uneix a tots” i que “estem en uns moments en què el poble, la nació, la pàtria ha de presidir les nostres accions”

Es restitueix a Montjuïc la senyera que el president Lluís Companys va hissar el 1936

Artur Mas, amb tot el seu govern darrere, fa l'ofrena floral davant la tomba de Lluís Companys Foto: ACN.

Montjuïc ha acollit aquest dissabte com cada any els actes d'homenatge al president Lluís Companys assassinat per l'exèrcit espanyol avui fa 71 anys. Els actes han començat ven d'hora amb la tradicional marxa de torxes, l'ofrena floral a la tomba del president de la Generalitat republicana i la restitució de la bandera que Companys va hissar el 1936 com a símbol de desmilitarització de la fortalesa.

Els discursos que han envoltat els actes d'homenatge a Companys s'han caracteritzat aquest cop per la crida a la unitat que han fet el president de la Generalitat, Artur Mas, i la presidenta del Parlament, Núria de Gispert.

Mas ha fet un reconeixement a la bandera catalana assegurant que la bandera de Companys que aquest dissabte s'ha tornat a hissar al Castell de Montjuïc “uneix” tots els catalans, “a totes les sensibilitats” ja tinguin “orígens diferents, a vegades parles diferents, i a vegades objectius diferents”. “Però la bandera és de totes les catalanes i tots els catalans i estem en un moment en què el poble, la nació, la pàtria ha de presidir les nostres accions”, ha reblat.

El president de la Generalitat ha defensat que la Senyera, la “bandera nacional”, és el “símbol principal que aplega les voluntats del poble de Catalunya” i ha demanat que aquest i altres símbols col·lectius serveixin per guiar el país “en el present i el futur” i no només en clau de passat

Per la seva bandam banderacomDe Gispert ha recordat les paraules de Companys que feien al·lusió a que “totes les causes justes trobaran defensors a tot arreu, però en canvi Catalunya només ens té a nosaltres”. La presidenta ha destacat que aquesta cita pronunciada als anys 30 “avui també és aplicable i de manera molt clara”. Catalunya i el poble català té desafiaments de present i de futur molt importants i necessita que tots construïm junts, que fem una pinya i sapiguem lluitar per Catalunya i la seva llibertat”.

De Gispert ha participar en l'homenatge a Companys fent una ofrena floral aquest dissabte al matí a la tomba del president afusellat, al cementiri de Montijuïc, a Barcelona. La presidenta ha estat acompanyada pels membres de la Mesa del Parlament i, després de l'acte, ha volgut recordar que l'homenatge no es destina únicament a Companys, sinó que també reconeix a “totes les persones que amb noms i cognoms anònims també van donar la vida per Catalunya”.

Recordatori de matinada


Catalunya recorda aquest cap de setmana els 71 anys de l'afusellament del president de la Generalitat republicana, Lluís Companys.

Eren prop de les 6.30 hores del 15 d'octubre de 1940 quan Companys va ser afusellat en el Fossat de Santa Eulàlia del castell de Montjuïc, en compliment de la pena de mort que havia imposat un consell de guerra sumaríssim per “rebel·lió militar”.

Les últimes paraules que va pronunciar Companys van ser'Per Catalunya', i ell mateix va assegurar per escrit que deixava aquest món sense rancor. En el moment de l'afusellament, Companys tenia 58 anys i va rebutjar portar una bena als ulls en el moment de l'execució.

El president de la Generalitat republicana va ser detingut per la Gestapo el 13 d'agost de 1940 a França, on es trobava aleshores. Va ser extradit poc després, i el dia abans de la seva mort va ser condemnat per un tribunal militar.

L'efemèride es produeix després que aquesta mateixa setmana l'associació Memòria i Història de Manresa hagi difós la publicació de cinc cartes inèdites que Companys va escriure des de la presó després dels Fets d'Octubre de 1934.

Darrera actualització ( Dissabte, 15 d'octubre del 2011 14:21 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Arnau Puigdengoles Caplligat (Lleida)

L'afussellament d'en Companys va ser un crim,en Companys va impedir sempre que puguera que els incontrolats del Front- Popular fessin les seves malifetes,però per Franco i els seus tan criminals com ell mateix,els assassinar a en Companys també significava assassinar els sentiments del poble Català, i això per el dictador era primordial ,montaren una farsa de tribunal militat per jutjar-lo que no era mes que una  burla per a totes les lleis establertes,fins i tot van tindre l'osa-dia d'acusarlo de rebel-lio de militar quant els rebels era el dictador i tota la seva cuadrilla de militars admiradors del criminal Hitler,al que el dictador admirava com un  Deu ¡ Quin fàstic de persones,si es que sels pot considerar persones !

avatar PERE ESPIN (Barcelona)

Moltes mes senyeres com aquesta i mes grosses fins i tot per tot arreu a Catalunya. Força als partits catalans al Congres per anul.lar el judici. Ah es podria proposar tot aquell  parti que no condemni aquest assassinat, a un democrata , partits il.legals !!!!. Que opinarien i votarien el PP i el PSOE ?

avatar David Guinart (Barcelona)

Som i seguim lluitant per la nostra llibertat, independència.


Els feixistes i nacionalistes espanyols ja tenen una cosa més per rabiar.Torneu a Espanya i deixeu-nos en pau.


L'únic camí és la llibertat, independència.

avatar Anna de la Mota (Mataró)

Hi estic d'acord, ens hem d'unir tots els catalans per acconseguir la independència. I l'història ens demostra, que no hi ha altra camí, ni pacte, ni concert.

avatar Joan Corcoy (Sant Boi de Llobregat)

Fem que el 20N l’independentisme tingui presencia a les urnes! Em sap molt greu que no s’hagi arrivat a un acord de coalició de totes les forces politiques i socials per presentar una Candidatura Independentista unitaria de cara a les eleccions del 20N, però, tot i que havia pensat no anar a votar, crec que els que volem la Independencia no hauriem de desaprofitar aquesta oportunitat per expresar la nostra voluntat. Si els politics, una vegada més, no han demostrat estar a la alçada del que s’espera d’ells, hem de demostrar que els Catalans si que anem tots a una prenent la iniciativa política. Jo no soc de ERC però, per els motius que exposo a continuació i segurament d’altres, proposo que tots votem, encara que no estiguem d’acord amb el seu programa, candidats, política, etc, a la única candidatura que es diu Independentista i que (si no n’hi cap mes) es la de ERC i Reagrupament.

avatar Joan Corcoy (Sant Boi de Llobregat)

(Segueixo amb el raonament anterior) Que guanyarem, al meu entendre, amb aixó?: - Demostrarem que som demòcrates (hem estat molt anys sense poder votar lliurament; no ho desaprofitem ara!). - Demostrarem la força real que te l’Independentisme (aquest si que seria un referéndum legal i oficial). - Evitarem que l’Independentisme quedi ocult (en vots nuls, o l’abstenció). - Si es confirmen els resultats de les enquestes sobre l’Independentisme i tots els que vam votar si a la Independència fem aixó, haurà de ser la candidatura mes votada i no residual com diuen. - Demostrarem a tot el mon i al PP, PSC-PSOE, CiU i demés forces unionistes, que Catalunya vol la Independencia (i està prou madura per assolir-la democràticament), - Obligarem al govern de Catalunya a treballar decididament per assolir la Independència i deixar de perdre el temps demanant i discutint amb el Govern d’Espanya, Pactes Fiscals, Inversions, Sentencies Judicials, Immersions Lingüistiques, Lle

avatar Joan Corcoy (Sant Boi de Llobregat)

(i acabo) Immersions Lingüistiques, Lleis de Cinema, etc, etc, etc. En cas contrari li haurem de exigir que dimiteixi. - Obligarem al Govern d’Espanya a aceptar, davant del mon, el dret a l’autodeterminació de Catalunya i a negociar, amb el Govern de Catalunya, els termes de la separació. - Obligarem a ERC, CiU i als demés partits a posicionar-se clarament i a actuar en conseqüencia respectant la majoria democràtica de Catalunya. - ........ Si estàs d’acord amb aquesta proposta, fes-la teva i passa-la a tots els Catalans que coneguis. Per una Catalunya Independent, abans no sigui massa tard!

avatar pedro sanchez (terrassa)

¡¡..amen...!!

avatar Laura Pla (Besalú)

Amb Companys, mataven també Catalunya. Que miserables! i quina manera també, d'anar matant una cultura i un país.

avatar Francesc Bonastre (Pineda de Mar)

Farem història:


Del dit cop d'estat de Companys en 1934; Companys, etc. en els fets d'octubre, no van contra la República. Encara que proclama l'Estat Català, va a favor de la República Federal i en contra del govern d'Espanya format per radicals i gent de la CEDA. Però també per la Llei de contractes de conreu i altres perles. Treure el fet i dir que és un dels principals del començament de la Guerra Civil és una barbaritat. Sanjurjo, en 1932 va fer un cop d'Estat militar i, l'exercit el va tornar a fer en juliol de 1936 i, pel que es veu, aquests fets estan justificatssego ns quina historiografia, segons quins suposats historiadors i segons quina gent!


La trajectòria de Companys en el la política és que es afí al republicanisme, al moviment pagès i obrer. La seva dedicació al benestar comú està fora de tota sospita. 

avatar pedro sanchez (terrassa)

norma de que..????  si yo leo este periodico en castellano con un solo click....¡¡..algunos catalanistas estais en la prehistoria XD .......!!

avatar jorge manzanares aznar (Barcelona)

De la misma manera que Companys merece respetro por estar muerto y no poder defenderse,también lo merece Franco,que tampoco puede defenderse.Al fin y al cabo,fue una guerra,y en las guerras suceden cosas malas,pero seguro que Franco hubiese llegado a agradecer que Companys parare los pies a muchos incontrolados anarquistas y comunistas.


Al fiin y al cabo,muchos se olvidan que con el triunfo del Ejército de Franco no perdio Cataluña,sino un parte de Cataluña.La única región española en que hubo una mayoria social que perdio en la Guerra fue el Pais Vasco.Alli o se era nacionalista vasco o se era de izquierdas,fue la que más exiliados tuvo y la única que sufrio el castigo colectivo de ser declaradas por Decretro-Ley de 1937 redactado por el propio Franco "Provincias Traidoras" y siendo derogados sus regimenes forales en Vizcaya y Guipuzcoa (aunque conservados en Alava).

avatar Francesc Bonastre (Pineda de Mar)

Veig que alguns riuen de valent i no deuen tenir altra cosa a fer, que molestar i voler fer mal i, parlant d'història sense coneixements i només diuen barbaritats. Sí creieu que amb això guanyeu o teniu la raó o jo què sé, em sembla que aneu errats.


Altres, s'ha apunten a la gresca i, demanen respecte per Franco, seran alguns de la Fundació d'aquest senyor! Que no sé quin respecte pot tenir un dictador i lacosa treu cua al comparant-lo al un liberal nacionalista democràta!


Vinga senyors del nacionalisme espanyol, apunteu-vos al punt i disfruteu de la catalanitat. Ja podeu dir, ja, que la història és la que és i no la que voleu i, la llengua catalana és una llengua i Catalunya una nació, que alguns volen que sigui nació estat i, altres com vosaltres només voleu matar-nos a tots!


Quina pena que em feu, però queda demostrada la mala sang que teniu, el suposats bons democràtes que sou i la classe de persones que podeu ser.

avatar Marc Mitjavila (Vic)

Orgull i honor! Mai cauràs en l'oblit Companys! VISCA CATALUNYA LLIURE D'ESPANYOLS!

avatar luis alegre (Vila-seca)

El jutge militar, el fiscal i l'advocat també militar del judici a Companys eren catalans. I gràcies a la Guàrdia Civil al comandament del coronel Escobar, va triomfar la república a Barcelona el 19 de Juliol del 36. Aquesta és la realitat, menys demagògies tribals. Les diferencies són esquerres o dretes, no d'on ets.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter