Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Barcelonès

Santa Coloma retalla un 25% el pressupost, però apuja la inversió social

El govern local redueix un 67% la partida de diners destinada a Gramepark

L'alcaldessa Núria Parlon en un ple recent Foto: O.D.

Santa Coloma de Gramenet aprovarà dilluns un pressupost consolidat 30 milions d'euros inferior al de l'any passat (passarà de 126 a 96 milions). L'Ajuntament assumirà la retallada amb una rebaixa de 3 milions (de 81 milions a 78), tot i que és Gramepark l'organisme municipal que reduirà un 67% la partida reservada per l'any vinent. Segons fonts del govern local, el pressupost previst a l'empresa municipal “s'adequa a la realitat”, ja que “l'any que ve no construirà pisos ni aparcaments”, sinó que es dedicarà a vendre els que té fets.

La davallada d'un 24,16% del pressupost consolidat s'explica, segons fonts del govern local, per la falta de pressupostos de les administracions supramunicipals i pel retorn de 3,7 milions a l'Estat durant els pròxims cinc anys. Amb tot, l'Ajuntament ha volgut prioritzar les partides destinades a serveis socials, augmentant les aportacions al fons de contingència per a famílies amb dificultats econòmiques (s'incrementa en 135.000 euros més, un 15%), al servei d'assistència domiciliària (un 22%) i al programa d'adequació d'habitatges (que passa de 3.000 a 36.000 euros).

La proposta de pressupost també inclou la consolidació de la xarxa pública d'escoles bressol, “malgrat la disminució d'aportacions supramunicipals” (amb un augment d'un 42%), i el programa d'universalització de llibres de text. Pel que fa a les retallades, el pressupost de Cultura baixa un 20%; el de l'àrea d'Alcaldia, un 12%, i el de Benestar Social, un 4%, però per l'impacte que suposa la davallada a la meitat de les subvencions a les entitats.

El principal projecte de l'any que ve seran les pistes d'atletisme reglamentàries de Can Zam (l'Ajuntament hi invertirà 300.000 euros). També es continuarà desenvolupant al llarg del 2012 el complex de les Oliveres, i s'ha pressupostat l'adquisició dels locals de la Ciba (532.000 euros) i expropiacions per valor de 2 milions. En total, l'aportació municipal en inversions serà d'1,8 milions.

135.000
euros augmentarà l'any 2012 el fons de contingència per a famílies amb dificultats econòmiques.
96
milions d'euros és el pressupost consolidat de Santa Coloma per l'any vinent, un 24,16% menys.
67%
es reduirà el pressupost de l'empresa municipal Gramepark. No té previstes noves promocions d'habitatges.
Darrera actualització ( Dijous, 24 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter