La difícil situació financera de les tres empreses municipals vinculades a l'urbanisme de Mataró –PUMSA, Prohabitatge i Gintra– ha obligat l'Ajuntament a plantejar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per acomiadar la meitat de la plantilla. La gerència de les tres societats ja ha comunicat als treballadors la necessitat de posar en marxa un pla de viabilitat per eixugar un deute milionari que superaria els 100 milions d'euros, i un dèficit conjunt de gairebé 6 milions d'euros a 31 de desembre de 2010.
Aquest pla es va començar a gestar en el mandat passat amb l'objectiu de sanejar els comptes del grup d'empreses públiques que havien quedat molt tocades per la crisi econòmica, però, segons indiquen algunes fonts, no ha estat fins ara que s'ha començat a aplicar. I de manera dràstica, anunciant que, per reduir despeses, es farà fora uns 23 empleats del mig centenar de persones que treballen a les tres societats municipals. La major part dels acomiadaments corresponen a la filial PUMSA, que es dedica específicament al desenvolupament urbanístic i que és la més gran del grup. De fet, en aquest cas l'expedient afectaria un 60% de la plantilla.
La intenció del govern en minoria de CiU a Mataró és aprovar la retallada de personal juntament amb el pla de viabilitat en un consell d'administració que es farà, amb tota probabilitat, a mitjan desembre. Tot i que no es descarta en un futur la necessitat de fusionar les empreses en una de sola o en dues per aconseguir reduir costos i estructura, el procés no està previst que s'engegui en aquest moment. Abans de fer qualsevol moviment en aquest sentit l'Ajuntament vol millorar els comptes de cadascuna de les empreses per afrontar la nova etapa amb més garanties.
Angoixa i intranquil·litat
La confirmació de l'ERO no ha sorprès els treballadors de PUMSA, Gintra i Prohabitatge, que s'ho esperaven des de fa temps. “A causa d'aquesta intranquil·litat i angoixa vam demanar a la gerència que exposés davant tothom la situació que hi havia”, va explicar ahir la representant dels empleats de PUMSA, Maria Isabel Martínez, que lamenta el tracte que estan rebent del govern local, sobretot perquè es tracta d'unes societats amb capital cent per cent municipal. “Es va dir a tot el personal de l'Ajuntament que no es preocupés pel seu lloc de feina, però ara veuen que nosaltres, que també som treballadors municipals, som prescindibles”, hi afegeix Martínez. Els empleats també volen saber per què s'ha arribat a aquesta situació i com ha afectat, per exemple, el retard de l'arribada d'El Corte Inglés a la ciutat en el compte de resultats de les empreses.

































Comentaris
No es tracta només de com ha afectat l'arribada del Corte Inglés, o millor dit, el fet que arribi més tard del previst, la situació financera de PUMSA no depén de l'arribada del Corte Inglés, el deute és molt més alt. Com és que es diu d'acomiadar a treballadors i ningú parla del gerent o dels polítics, de qui és la responsabilitat de tota aquesta mala gestió ? i no només és culpa de la crisi, és evident, va molt més enllà d'això. On són els màxims dirigents ? no plegeràn ? Per fi un mitjà de comunicació ha tret la notícia, com és que no ha sortit fins ara ?
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.