El nou primer secretari del PSC, Pere Navarro, ha reiterat aquest dilluns la seva oferta de col·laboració al president català, Artur Mas, però ja ha avançat que emplaçarà el govern a “explorar altres mesures fiscals per poder tenir més ingressos, millors i probablement més justos”, ha dit.
En declaracions a TV3, RAC 1 i Catalunya, el substitut de José Montilla com a líder del PSC ha assegurat que aquest mateix dilluns trucarà Mas per intentar pactar una entrevista que li permeti traslladar les propostes de cara a un possible suport als pressupostos de l'any que ve, que el govern aprova aquest dimarts.
Navarro reunirà aquesta tarda per primera vegada a nova executiva del PSC, i després explicarà quins plans té per al grup parlamentari del PSC, presidir per Joaquim Nadal.
El primer secretari del PSC, que seguirà al capdavant de l'alcaldia de Terrassa (Vallès Occidental), preveu traslladar a Mas una sèrie de propostes perquè “Catalunya millori la seva situació” i aspira a obrir un “procés de diàleg” amb ell.
“I si la voluntat de diàleg (d'Artur Mas) és sincera, espero que puguem arribar a acords, però basats en aspectes que per a nosaltres són irrenunciables”, ha assegurat Navarro.
L'alcalde de Terrassa ja va remarcar ahir, en la clausura del congrés del PSC, que assumeix que hi ha d'haver ajustos, però que també han d'adoptar-se mesures per crear ocupació i per protegir l'estat del benestar.
En aquest punt, ha advertit que l'estalvi no pot “posar en risc” l'estructura de l'estat del benestar, i que vol conèixer el detall dels pressupostos de la Generalitat per al 2012 per prendre qualsevol decisió.
Navarro ha assegurat que es poden obtenir “ingressos suplementaris” si s'exploren “altres mesures fiscals”, ha afegit.
D'una altra banda, ha admès que li faria “il·lusió” ser algun dia president de la Generalitat, com a molts catalans, però ha evitat confirmar si es presentarà a les primàries que organitzarà “d'aquí dos anys” el PSC per elegir el seu candidat.
“Si (Àngel) Ros vol presentar-se (a les primàries obertes a la ciutadania), ho ha de fer, perquè hem de fer unes primàries reals”, ha assegurat respecte a l'alcalde de Lleida.
Sobre el pacte fiscal que reivindica CiU, ha recordat que el PSC és partidari d'un “pacte fiscal federal”, però s'ha mostrat disposat a parlar amb el govern sobre l'objectiu de “millorar el finançament” i de “redefinir la solidaritat”.

































Comentaris
Tots sabem quines són les propostes socialistes i els resultats que tenen. Per desgràcia nostra, en patim les conseqüències.
I com ho pagarem tot el deute que vau deixar Navarro?
O pot ser no és culpa del PSC la majoria del deute?
Tots sabem quin és l'aspecte irrenunciable pel PSC: l'espoliació fiscal dels ciutadans i empreses catalanes.
Com es natural en els darrers temps els mal denominat PSC, jo en dic el PSOE de Catalunya, s'en torna cap a Madrid a veura si pot seguir xuclant de la mamella i se li enfot el que passi aquí.
Son tan mesquins, ja ho varen demostrar no votant al Sr. Mas a pessar de la pallisa rebuda i ara que n'han rebut un altre de pallisa a nivell español continuent creient-se que els que s'han equivocat son qui no als ha votat i no fan cas de les llisons rebudes.
Que inteligent es l'home. Una solució fantàstica a l'espoli fiscal: Com que els espanyols s'ho enduen tot, apretem mes als catalans i que paguin mes impostos encara!
Tot ha canviat per a no canviar rès. Com sempre els homes forts del PSC son alcaldes de ciutats perifèriques de Barcelona, zones amb tradició inmigratòria i per tant on no és dificil recaptar vot espanyolista que, no ens enganyem, és el que dona diputats al PSC.
Una altra cosa que no ha canviat és, com molt bé diu en Joaquin Luis Almirall, que els que s'equivoquen no son ells, els que s'equivoquen son els ciutadans que cometen l'error de no votar-los.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.