ERC assumeix que es quedarà sense veu al debat d'investidura a causa de l'acord puntual que va assolir la setmana passada amb IU, ICV i Cha per inscriure's al seu grup i rebre les prestacions econòmiques que acompanyen aquest fet. L'acord establia que tan bon punt hagués superat el primer tràmit que li donava dret a rebre les subvencions pel mailing en campanya, ERC tornaria al Grup Mixt, però la Mesa del Congrés no ha entrat a valorar aquest dilluns la petició que havien fet els republicans per fer aquest pas, i per tant no podran intervenir ni com a membres del grup d'IU-ICV ni des del Mixt.
Tot i tenir previst acabar al Grup Mixt, dijous passat els tres diputats d'ERC al Congrés, Alfred Bosch, Joan Tardà i Teresa Jordà, es van registrar com a integrants del grup parlamentari d'IU, ICV i CHA per assegurar que la formació rebria “les mateixes prestacions econòmiques que la resta de partits”. Es tractava d'aconseguir cobrar els 22 cèntims per carta enviada en campanya electoral a què tenen dret totes aquelles formacions que formen part d'un grup parlamentari, fet que garantia la continuïtat de bona part del seu equip.
La inscripció es feia a efectes de Registre i l'acord amb IU, ICV i Cha deixava clar que els obrien la porta a entrar al seu grup de forma puntual amb la condició que aquest fet no restés recursos ni visibilitat als tres partits. ERC havia de sol·licitar immediatament a la Mesa la seva inscripció al Grup Mixt, i així ho han fet els republicans, però la maniobra no ha tingut èxit del tot perquè aquest dilluns l'òrgan de direcció del Congrés (on el PP hi té majoria absoluta) s'ha centrat en resoldre el recurs que Amaiur havia fet contra la decisió de no tenir grup, i no ha valorat la petició d'ERC.
Els republicans es queden d'aquesta manera sense veu al debat d'investidura de Mariano Rajoy que comença aquest dilluns a les 12 del migdia i que s'allargarà fins dimarts al migdia. Rajoy serà el primer a intervenir., sense límit de temps, i a la tarda ho faran els grups del PSOE, CiU, IU-ICV (on no tindran veu) i possiblement UPyD i PNB. Aquest dimarts serà el torn del Grup Mixt, on -si no aconsegueixen inscriure's en les pròximes hores- tampoc tindran veu.

































Comentaris
en lloc d'això, crearen un parlament propi que féu una Declaració d'Independència.
Em sembla que el problema d'ERC va mes enlla de quedar-se "sense veu al debat d'investidura". Com a integrant del grup mixt tindra nomes cinc minuts d'intervencio en els plens... i quan ja no quedi ningu a l'hemicicle.
Ruben, 1e d'acord amb tu, 2on, serà tota la traducció romàntica què vulguis, però sona com el cul,! Bascònia ! Toni, no nomes es queda sense veu, tambè sense orgull, i sense orígens, això si, amb les butxaques plenes, butiflers venuts a ciu, aquest es hi comença a sobrar la "c" com al ps "c",,,,,,,,,CATALUNYA, ON VAS,,,,VISCA LA TERRA LLIURE
PD, han tret els comentaris, sobre el " cala " de terra lliure, i no es pot comentar-hi res, ¿ fà mala olor ?
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.