El govern aspira a completar tots els traspassos de competències que l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero va deixar embastats i així ho va fer saber ahir a La Moncloa. Les vicepresidentes catalana i espanyola, Joana Ortega i Soraya Sáenz de Santamaría, van encetar la nova etapa de relacions entre els dos executius amb una reunió de la qual no hi va haver cap fotografia, ni proclames a la sortida. Seran Artur Mas i Mariano Rajoy els que oficialitzaran demà aquest recomençament dels governs català i espanyol. Els dos executius estan decidits a tancar l'etapa de friccions i deslleialtats de l'últim mandat de José Luis Rodríguez Zapatero. I s'espera un primer gest dels populars en el conclave de dimecres.
Clima “cordial”
Com a preludi de la trobada presidencial, Sáenz de Santamaría va rebre Ortega durant una hora i quart. Fonts de l'executiu català van qualificar de “cordial” el clima d'una trobada amb què des de Catalunya s'aspira a reactivar el desplegament de l'Estatut. La vicepresidenta catalana va reivindicar que es reactivin els traspassos acordats en l'última comissió bilateral, el juliol passat. Cap de les transferències pactades en aquella reunió, la primera de Josep Antoni Duran i Lleida com a president de la part catalana, s'ha acabat executant. L'acord més paradigmàtic va ser aeroportuari: el de la participació majoritària de Catalunya en la junta de vigilància que es crearia amb la privatització del Prat. Rajoy es va fer enrere, com és sabut, i l'intent català per impulsar la infraestructura ha defallit amb el tancament de Spanair.
La Generalitat, però, confia que el govern espanyol tirarà endavant altres acords de la bilateral que considera avançats. Es tracta de la gestió de les beques, eterna candidata a ser traspassada per les reticències estatals a acompanyar-la del finançament suficient, i de la transferència de 150 edificis de la Seguretat Social. Aquest paquet immobiliari inclou vuit grans hospitals, ambulatoris i la seu de l'ICS del carrer Balmes, entre d'altres. Una ponència n'havia de redactar la llista i taxar els edificis. Però la convocatòria anticipada de les eleccions espanyoles va convertir els bons propòsits en paper mullat.
Ortega pretén ara reactivar aquests traspassos pendents, així com d'altres que es troben en negociació avançada o oberts en una ponència tècnica, com ara l'execució de la legislació laboral en l'àmbit del treball, la seguretat privada i la cessió de diversos immobles singulars, com ara el Palau del Lloctinent i la seu del Registre Civil de Barcelona.
Abans de l'estiu
Per fer-ho possible, la vicepresidenta va demanar a Sáenz de Santamaría que nomeni els integrants de la part espanyola de la bilateral Estat-Generalitat amb l'objectiu que es reuneixi abans de l'estiu. Segons fonts de l'executiu, Ortega es fa càrrec de les dificultats que comportaria una convocatòria abans de Setmana Santa, però espera que l'òrgan on s'encarrila el desplegament de l'Estatut es pugui reactivar abans de les vacances estivals. Aquest any és la Generalitat la que presidirà les reunions. D'acord amb la carta catalana, se n'han de convocar dues vegades a l'any i sempre que ho sol·liciti una de les parts, tot i que les reticències espanyoles a desencallar els traspassos estatutaris han dilatat tradicionalment la celebració de les reunions.
El president de la part catalana de la bilateral, Josep Antoni Duran i Lleida, assistirà precisament avui a la reunió del Consell Executiu per abordar tots els greuges pendents que l'Estat manté amb Catalunya. El també líder d'Unió Democràtica col·laborarà en la preparació de la reunió Rajoy-Mas de demà. Una trobada que serà determinant per definir el to de les futures relacions entre La Moncloa i el Palau de la Generalitat. CiU advoca pel pacte, però, com a contrapartida, també espera gestos.

































Comentaris
Una presa de pel mes al Duran. Ja lo li'n queda cap.
CIU va salvar el gover Zapatero de caure l' any passat a canvi d' aquests traspasos. Avui novament dirà la creu de la mateixa moneda que turu-ru. Altre enganyifa espanyola al Duran. Cornuts i ara tornem a pagar el beure. Però a callar eh, no sigui que els grans de Madrid s'enfandin i n vulguin sentir res del pacte fiscal, Tota la legislatura mostraran bones intencions i quan sigui el moment seran les el.leccions catalanes o simplement diran NO.
"Ortega reclama"? L'única reclamació que té sentit és la independència. Les lleis espanyoles les interpreten ells com volen, una i mil vegades s'ha vist; i quan els dóna la gana, no les compleixen i aquí no passa res. Per alguna cosa són els amos. No pararan fins enfonsar Catalunya en la misèria i desmoralització més absoluta.
Dichos edificios son de la Seguridad Social y por tanto de todos los españoles,pagados con las cotizaciones de trabajadores y empresas de toda España y según la ley no son transferibles.Zapatero queria hacer un trampa,pero no le dio tiempo.Los edificios propiedad de la Seguridad Social seguirán siendo ella.
[Caldria saber quants diners, robats als catalans, gasta l'estat espanyol a pagar els sous i els ordinadors als feixistes que vénen a aquests fòrums a boçar a jornada completa. És escandalós que, en temps de crisi, l'estat gasti uns quants milions en aquestes activitats parafeixistes.]
Para qué quieren los edificios de la seguridad social...¿Para venderlos? ¡Retorno de Sanidad y Educación al Estado!.
Sempre igual, els governs catalans sem pre fent-hi el paperina, reclamant, el què vol reclamar ? el què es tè què fer , es obligar a cumplir l'estatut, un cop els mateixos què ara el sr mas li dona la mà, ens van retallar al màxim, cada dia ens foten una de nova, i els nosatres dirigents, dirigents de pà sucat amb oli, las reben tot rient , la nostra sortida es l'independència
pd, manza, si el servei de salut, es traspassat a la generalitat , i les despeses dels edificis son a càrrec de la generalitat, es normal què els guanys què puguin generar tambè siguin per la generalitat,,,
El que és més hilarant de tot, és que els socialistes exigeixin. Aquets descerebrats malbaratadors, que van negar el que ara es demanada, no poden exigir res, mai més. Són escòria de la societat. Estem pagant ara el seu malbaratament i la seva inutilitat absoluta. Que volen exigir ? Que callin d'una vegada.
Serret,la sanida pública la gestiona la Generalidad,desde 1981.Y es titular también los edificios sanitarios que la Generalidad haya construido desde que la Sanidad Pública se financia a través de impuestos y no de cotizaciones sociales.Los hospitales y ambulatorios,más la sede del ICS (antes sede del INSALUD) financiados por las cotizaciones son patrimonio de la Seguridad Social,y por tanto la Generalidad no es propietaria de dichos edificios.Por ejemplo Bellvitge y Valle de Hebrón.Como tampoco son de la Generalidad las mútuas de accidentes de trabajo de la Seguridad Social.Esa es la Ley,y según la Ley el Patrimonio de la Seguridad Social no se puede transferir.
QUE PENITA ME DAIS.... Ara et dius així ? Je je je , ja no et dius Arnau Gavaldà ???? Ara vius a Barcelona ??? Ja no vius a Falset ???? Ets una merda, un espanyolet que només saps provocar, tu sí qué fas pena, xarnego.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.