El Tribunal Internacional de Justícia va ordenar ahir que Itàlia deixi sense efecte les decisions judicials preses en aquest país que demanen que Alemanya indemnitzi persones que van ser víctimes del nazisme durant la Segona Guerra Mundial. Segons els magistrats de l'alt tribunal de l'Haia, en les sentències italianes es viola la immunitat que el dret internacional atorga a un estat sobirà.
Després de tramitar una demanda interposada el 2008 per Berlín contra Roma, els jutges donen la raó a Alemanya perquè “Itàlia ha violat la seva obligació de respectar la immunitat” alemanya “en permetre que prosperessin demandes civils relacionades amb la violació de les lleis humanitàries internacionals comeses pel Tercer Reich l'any 1943”.
Les demandes tenien relació amb la petició de compensacions a víctimes italianes del nazisme que havien estat deportades i obligades a fer treballs forçosos durant la Segona Guerra Mundial. El màxim òrgan judicial de l'ONU reconeix també que Alemanya ha fet “passos significatius” per rescabalar les víctimes italianes de crims de guerra comesos durant el període nazi.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.