Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Baldoví demana a Rajoy que estudie les clàusules de la cessió dels terrenys de l'aeròdrom de Castelló

Compromís denuncia que la Generalitat i l'Ajuntament preveuen traslladar-lo al nou aeroport i destinar aquest sòl dotacional a la construcció de negocis privats

El diputat en el Congrés per la coalició Compromís-Q, Joan Baldoví, ha presentat una sèrie de preguntes al govern espanyol perquè explique la situació legal de la titularitat dels terrenys de l'aeròdrom de Castelló, i si aquests revertiran en l'Ajuntament de Castelló o tornaran legalment a mans dels antics propietaris segons s'interpreta de les clàusules del contracte original.

Segons ha fet públic Baldoví, els terrenys de l'aeròdrom van ser cedits pels seus propietaris a l'Estat en any 1947 i destinats a un camp d'aviació. Posteriorment van ser reclamats per l'Ajuntament, i, ja que no es complien les condicions necessàries per a construir-hi les instal·lacions previstes, es van cedir gratuïtament en 1958 i s'hi va incorporar una clàusula que obliga el consistori castellonenc a destinar necessàriament el sòl a camp esportiu d'aviació, per a avionetes, helicòpters, i vols sense motor.

En l'actualitat, l'Ajuntament de Castelló i la Generalitat estan anunciant que davant l'hipotètic trasllat de l'aeroclub al futur aeroport de Castelló, i en quedar aquest buit, es procedirà a destinar aquest sòl qualificat com a dotacional al PGOU de la ciutat, a la construcció d'hotels i altres negocis privats, amb l'excusa de la virtual Ciutat de les Llengües.

Per aquest motiu, Baldoví ha demanat a l'executiu de Rajoy que explique sota quines clàusules va adquirir l'Estat aquests terrenys, o que explicite quin compromís es va adquirir amb els propietaris del sòl. Igualment, es demanarà que es valore, per part de l'administració central, si una vegada expirat l'ús social d'aquests terrenys que van ser adquirits per l'Estat a aquest efecte, aquests han de tornar als seus antics propietaris.

Darrera actualització ( Dimarts, 14 de febrer del 2012 12:02 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter