L'abstenció del PP ha permès aprovar aquest dijous en comissió parlamentària el dictamen dels pressupostos del govern de CiU i la Llei de mesures fiscals i financeres. Tot i així, les dues formacions encara no han aconseguit tancar un acord definitiu per tirar endavant els comptes.
El projecte de llei de pressupostos i el de la Llei de mesures fiscals i financeres ha passat l'últim tràmit parlamentari davant la Comissió d'Economia abans de votar-se dimecres que ve al ple del Parlament. PSC, ERC, ICV-EUiA i Ciutadans hi han votat en contra i han presentat les seves pròpies esmenes. Però el grup de CiU ha pogut superar les votacions gràcies a l'abstenció dels populars en aquelles qüestions on encara no hi ha acord entre els dos partits, que han optat per deixar la porta oberta per continuar negociant fins al ple.
La federació nacionalista també ha aconseguit rebutjar totes les esmenes de l'oposició. El PP s'ha abstingut fins i tot de votar algunes esmenes pròpies sobre les quals encara no hi ha acord amb CiU. Les úniques esmenes que han prosperat han estat aquelles en què tots dos partits ja havien tancat un pacte.
Entre les qüestions que s'han aprovat destaca la taxa turística, revisada amb les tarifes que els populars van proposar. El grup presidit per Alícia Sánchez-Camacho també ha aconseguit que l'euro per recepta no entri en vigor fins a tres mesos després de l'aprovació. Així mateix, CiU ha acceptat les bonificacions per a les propietats forestals sobre l'impost de patrimoni; elevar al 56 per cent les deduccions en la taxa aplicada als escorxadors, o modificacions a la baixa en l'impost per a prestació de serveis en l'administració de justícia que reclamava el PP. Algunes de les esmenes aprovades obligaran el govern a iniciar la construcció de centres sanitaris i educatius dins aquest 2012.
Els populars, però, volen que el govern d'Artur Mas signi un document “estratègic” i “polític” que “comprometi l'executiu” en qüestions que van “més enllà del pressupost i les xifres de 2012”.
Així, per assegurar-se l'aprovació eels pressupostos al proper ple, CiU haurà de signar un document que conté mesures en favor de l'emprenedoria i les pimes, el control de l'execució pressupostària, un major aprimament de l'administració, i més transparència en els sous i les estructures de les empreses públiques.
A banda d'aquest compromís polític, hi ha serrells sobre la taxa a les distribuïdores d'aigua que encara s'han de pactar. En aquest sentit, però, totes dues formacions asseguren que han apropat molt les posicions i tenen l'acord a punt de tancar-se.
Des de l'esquerra, PSC, ERC i ICV-EUiA no es creuen que el pacte no estigui ja tancat, i denuncien un acord de legislatura entre nacionalistes i populars.

































Comentaris
....ara una dutxa de frases tipus "sóc independentista" "estic a favor autodeterminació...a nivell particular, es clar" i tota la cleca convergent tranquila.
I així anar fent....in secula seculorum....AMËN!
Que ningú es posi nerviós. Que ja veureu com els dos es posen d´acord. I així anar fent....i podem estar-hi 300 anys mes. Que Deu ens protegeix-hi dels independentiste s de CyU.
VISCA CATALUNYA LLIURE
Ës quwe si finalment es fa aquesst pacte, no tornasré a votar mai més CiU. Com poden no veure que el PP només busca arru:inar el país. No deixar recaudar diners i obligar a gastar-ne. Com es poden deixar atrapar a les urpes d'aquesta genteta? Vergonya, cavallers, vergonya!!!. Espero que s'hagin de fer eleccions anticipades i paguin aquersta covardia. Potser es pensen que així els donaran allò que ens deuen amb justícia. No tenen cap excusa per fer aquest pacte vergonyant i de misèria. Adéu CiU!!!
AH! i fixeu-vos en els Telenotícies. Des que Mas era President de la Generalitat, els Telenotícies obrien la informació amb les notícies catalanes. Fa un temps, desde que tenim la Camacho "mandando firmes", el Telenotícies del migdia, que és el que jo veig, comença sempre per les notícies espanyoles i amb bombo i platerets. Les nostres ja son de segona. ERC ens va portar el tripartit i 8 anys de misèria general. Que podrem dir de Ciu ? Es pensaven que el PP els donaria de franc el seu suport? Que no hi ha llibres d'història a la Generalitat? Encara hi sou a temps CiU de tornar-vos valents i deixar el PP a l'estacada. Si no ho feu, la història us passarà factura i els catalans encara més. Si fins i tot en Pujol ja voldria ser independent!!!
Bona nit nacionalistes! encara no sou independents???? encara no????? 2012 i aixo segueix sen Espanya, esto marcha!!!!
Si ja era repulsiu que un partit com ERC lliurés la generalitat a l'espanyolisme sociata, que la colla de CiU ho faci lliurant institucions i esfonsant el país seguint el dictat dels genocides del PP és vomitiu. L'únic qualificatiu que tinc pels convergents és de XUSMA. I si algun votant se sent ofès, mira per ruc.
I el Pujol que no ens vingui amb comèdies. Si té alguna cosa a dir, primer que ho digui als del seu partit a veure què en pensen, i si li donen un copet a l'esquena dient que l'avi ha perdut el seny i ja estan ells per fer negocis o be en Pujol té més dignitat de la que sembla i els deixa plantats. Ara mateix a CiU no hi veig més que quatre pijets neocons sortits d'esade i els amics del puente aéreo sospirant amb espanya. Res més, un desert.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.