La bipolarització de la política espanyola es va evidenciar ahir un cop més després de la sentència del Tribunal Suprem que inhabilita l'antic jutge de l'Audiencia Nacional Baltasar Garzón. L'expulsió va fer enfadar l'esquerra. El PSOE es va mostrar preocupat i estranyat per la decisió, que no li agrada tenint en compte el currículum del jutge contra el narcotràfic, el terrorisme o la corrupció. Altres veus socialistes van criticar la “politització de la justícia”, en paraules del flamant president del PSOE, José Antonio Griñán.
Els socialistes també van posar en relleu que l'únic inhabilitat de la trama Gürtel és el jutge que va començar a investigar-la. Precisament, ha aixecat recels la celeritat amb què els magistrats del Suprem han dictat la sentència a un jutge que indagava uns fets que encara no han estat jutjats.
En canvi, des del govern espanyol, el ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón, expressava el seu màxim respecte per la decisió, en la línia del missatge del PP en els últims dies: la llei és igual per a tothom, incloent-hi els magistrats. “Un jutge que no compleix les normes ha de deixar de ser jutge; així de clar”, resumia el diputat popular i secretari quart de la mesa del Congrés, Santiago Cervera.
“El fi no justifica els mitjans”, deia la presidenta madrilenya, Esperanza Aguirre, amb referència a les escoltes autoritzades pel jutge a advocats i implicats de la trama Gürtel. Aguirre va ironitzar: “No sé si donar per bo que el jutge Garzón encapçalarà ara l'esquerra madrilenya.” El magistrat va ser escollit diputat del PSOE el 1993 però posteriorment va abandonar la política activa.
Bons i dolents
A IU preocupa especialment què passarà amb les altres causes que Garzón té pendents, com ara el procés sobre els crims del franquisme. “Tindrem dificultats per explicar als nostres fills que els bons van ser condemnats i els dolents no s'han assegut a la banqueta dels acusats”, va afirmar el coordinador federal d'Izquierda Unida, Cayo Lara. El portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida, va remarcar que cal desvincular aquesta sentència del cas de les víctimes de la dictadura.
La inhabilitació va causar sensacions agredolces a Esquerra. El diputat Joan Tardà va lamentar la condemna, però alhora va criticar que el jutge no s'hagi disculpat mai per les tortures a independentistes catalans l'any 1992.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.