El Tribunal Suprem (TS) ha rebutjat l'incident de nul·litat presentat per l'expresident de la Diputació de Castelló i del PP d'aquesta demarcació, Carlos Fabra, contra la sentència que va acordar rebutjar la prescripció de quatre dels cinc delictes fiscals que se li imputen i va ordenar reobrir la causa.
En una interlocutòria del passat 27 de gener, la sala penal del TS va rebutjar anul·lar les actuacions com demanava Fabra, que ara, complit aquest tràmit necessari, hi podrà recórrer amb un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional (TC) per a tornar a sol·licitar la prescripció dels delictes, tal com el mateix Fabra ha anunciat.
A més de rebutjar l'incident de nul·litat i confirmar la imputació de cinc delictes fiscals a Fabra i la seua exmuller, María Amparo Fernández, pels exercicis fiscals de 2000 a 2003, la interlocutòria del Suprem retrau a la defensa les expressions “poc respectuoses” que utilitza en el seu escrit l'advocat de l'expresident de la Diputació de Castelló.
El lletrat Javier Boix, que també va defendre l'expresident de la Generalitat valenciana Francisco Camps en la denominada causa dels vestits, inclou afirmacions en les quals titla la conducta del Suprem de “completament mancada de racionalitat” i assegura que la sentència posa en relleu “la total absència de coneixement de la interlocutòria que revoca”.
El Suprem reprodueix també una altra de les afirmacions de l'advocat, que diu que “solament des d'un desconeixement absolut del procediment sobre el qual es decideix, i no havent procedit a la lectura de la interlocutòria que es revoca”, es pot explicar la decisió del TS.
Expressions que l'escrit de l'alt tribunal, de què ha sigut ponent el magistrat Julián Sánchez Melgar, qualifica d'“impròpies d'un escrit forense signat per un prestigiós lletrat”.
El TS va ordenar el passat 1 de desembre deixar sense efecte la prescripció dels delictes fiscals que s'imputen a Fabra i la seua exmuller, després que el jutjat d'instrucció número 1 de Nules obrira juí oral per suborn, tràfic d'influències i frau fiscal.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.