Dos atemptats amb cotxe bomba contra les seus dels serveis d'informació militar i de la policia van sacsejar ahir Alep, la segona ciutat de Síria i motor econòmic del país, mentre l'exèrcit reprenia els bombardejos a Homs (centre) i hi causava quatre morts.
El govern sirià va culpar “els grups terroristes” del doble atac –el primer d'aquesta mena que colpeja Alep, prop de la frontera amb Turquia– i va anunciar un balanç de 25 morts i 175 ferits. Però l'Exèrcit Sirià Lliure (ESL), format per desertors, va negar que en fos l'autor i va atribuir l'acció al poder, que intentaria “desviar l'atenció” de la repressió a Homs.
La televisió siriana va fer una àmplia cobertura del succés. “Un terrorista s'ha immolat amb el seu cotxe a 100 metres de l'entrada de les forces de l'ordre”, va explicar un reporter, que també va mostrar imatges de rastres de sang, cossos calcinats, restes del cotxe bomba i membres humans escampats per la runa. Un home va ensenyar un braç a la càmera i va cridar: “És aquesta la llibertat que [els opositors al president Al-Assad] reivindiquen?”
La rèplica va arribar per mitjà del coronel Maher Nuaimi, portaveu de l'ESL: “El règim criminal mata els nostres fills a Homs i comet atacs a Alep per desviar l'atenció del que està fent a Homs.” Un altre portaveu de l'ESL va admetre que l'organització havia dut a terme uns atacs previs amb armes lleugeres contra les seus militars, però va negar que estigués al darrere de les explosions. “No tenim la logística per cometre un atac d'aquesta magnitud.” L'oposició va parlar d'“una altra posada en escena realitzada pel règim, com la de Damasc”. A la capital siriana es van produir atemptats suïcides el desembre i el gener passats amb un resultat d'una setantena de morts, imputats llavors també per les autoritats a “grups terroristes”. Aquest cop, els atemptats es van cometre el divendres, el dia en què estan convocades les protestes contra el règim arreu del país. A Homs, quatre persones van morir ahir pels bombardejos, mentre l'exèrcit entrava al barri d'Inshaat, on els soldats van començar a fer escorcolls casa per casa. Les forces de seguretat també van obrir foc a Lataquia i a la ciutat de Dael, al sud del país, per reprimir les protestes posteriors a la pregària del divendres.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.