Política

Escola demana concreció sobre el plurilingüisme

L'entitat reivindica la immersió lingüística perquè és la que millors resultats acadèmics ofereix

Escola Valenciana ha preparat un escrit adreçat a la consellera d'Educació, Maria José Catalá, on demana claredat en l'exposició del projecte sobre plurilingüisme i planteja sis preguntes concretes que permeten certificar el rigor pedagògic del projecte anunciat per la institució.

L'entitat remarca que “el punt clau ha d'estar a potenciar el projecte que millors resultats ofereix, i aquest és el de la immersió lingüística”. Escola també adverteix que “sumar hores de castellà a la immersió lingüística sense cap argument pedagògic és una operació que res té a veure amb l'educació plurilingüe ”. L'entitat insisteix a mantindre la negociació duta a terme per l'anterior conseller.

Escola Valenciana ha recordat hui que s'oposarà a qualsevol projecte que no permeta l'existència dels programes que millors resultats evolutius han donat fins a l'actualitat: els programes d'immersió lingüística. El portaveu d'educació d'Escola Valenciana, Jaume Fullana, ha insistit que “el consens que reclamem és aquell que ens ha de permetre aconseguir per a tot l'alumnat valencià sense excepcions unes competències plurilingües satisfactòries”. “La història ens ha mostrat com imposar projectes educatius sempre ha acabat en fracàs”, ha reblat.

Qüestions clau

Les preguntes d'Escola se centren en els resultats, formació del professorat, recursos humans i materials, la generalització del projecte i l'avaluació d'aquest. En el document figuren les següents qüestions:

1. La Conselleria garanteix amb aquest projecte una competència equilibrada en les dues llengües oficials? S'impulsarà l'adopció dels programes òptims (PEV i PIL)?

2. S'hi estableix un pla de formació del professorat que permeta el correcte desenvolupament dels programes?

3. La Conselleria ha concretat el nivell d'exigència pel que fa a la competència en les diferents llengües valencià, castellà i llengües estrangeres, d'acord amb el lloc de treball, i en termes del Marc Europeu Comú de Referència? S' ha previst la catalogació bilingüe de tots els llocs de treball i en totes les etapes educatives?

4. La Conselleria ha previst recursos humans i materials complementaris d'acord amb les necessitats de cada centre (immigració, alumnat amb necessitats educatives especials...)?

5. S'assegura l'aplicació correcta i coherent dels programes al llarg de les diferents etapes educatives ­–des de l'educació infantil fins al batxillerat–?

6. Es podrà contrastar l'eficàcia dels programes a través d'avaluacions que compten amb la participació de les universitats?

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.