Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

«Fora els Borbons de Girona!»

Un desplegament policial desproporcionat va controlar la manifestació convocada contra la Fundació Príncep de Girona

Els Mossos se'n van voler assegurar, ahir, que a l'hereu de la Corona espanyola i la seva dona no els passés res en aquesta ciutat i que la desafecció gironina a la monarquia no es notés gaire –com a mínim, que no es treguin encenedors, devien pensar– i van desplegar un nombre elevadíssim d'antiavalots i agents de paisà a les rodalies del Palau de Congressos. Un helicòpter i una embarcació navegant Ter amunt, Ter avall, van completar el panorama.

La concentració antimonàrquica convocada per l'esquerra independentista local va tenir una resposta minsa, a l'altura de la indiferència que la visita principesca va provocar als ciutadans. En el moment de més concurrència, al lloc de concentració –la rotonda del davant del Palau de Fires– hi devia haver una trentena de persones, totes joves o molt joves, equipades amb estelades, pancartes i un retrat dels prínceps de cap per avall. Al voltant seu, una cinquantena d'uniformats amb ulleres fosques, que els van marcar el límit de fins on els deixarien avançar, és a dir, fins enlloc. Per compensar la migradesa d'efectius, missatges tan contundents com ara: «Fora els Borbons de Girona», «Si el rei vol corona, corona li darem, que vingui a Girona i el coll li tallarem», «Borbó, cabró, treballa de peó»... No es van produir incidents. A la una tocades –una hora després que comencés la concentració– els independentistes van cantar Els Segadors i van marxar.

Fundació alternativa

Maulets i la CUP interpreten que la creació de la Fundació Príncep de Girona obeeix als desitjos d'un sector «botifler i llepaculs del rei espanyol» de la societat gironina de netejar la imatge de la monarquia i d'«espanyolitzar» la ciutat. El portaveu de la CUP, Jordi Navarro, va anunciar que en els ambients republicans s'està gestant una fundació alternativa. La futura entitat –va explicar– es basarà en els principis de la llibertat, la igualtat i la catalanitat. Tot i que naixerà com a reacció a la Fundació Príncep de Girona, tindrà una raó de ser per ella mateixa, a base d'una vocació constructiva i d'un treball en pro del progrés, el catalanisme i el republicanisme.

Darrera actualització ( Dissabte, 27 de juny del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter