Dijous, 23 de maig del 2013

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font [D]
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari

CiU proposa a Badalona un govern de transició fins al 2015 amb un alcalde de perfil tècnic i gerencial

El “populisme” de Xavier Garcia Albiol empenya la federació nacionalista a impulsar la moció de censura

Ferran Falcó creu que amb aquesta mesura la ciutadania recuperarà la confiança en la política municipal.

El líder de CiU a Badalona, Ferran Falcó, davant una gran expectació mediàtica Foto: ACN.

El líder de CiU a Badalona, Ferran Falcó, posa sobre la taula les seves cartes per començar a negociar amb PSC i ICV-EUiA la possibilitat de presentar una moció de censura contra l'alcalde del PP, Xavier Garcia Albiol. La federació nacionalista vol configurar un nou govern de transició fins a les eleccions municipals del 2015 que estigués liderat per un alcalde de perfil tècnic i gerencial i que, en cap cas, sigui cap dels tres caps de llista dels partits que ara són a l'oposició. “No aspiro a l'alcaldia i tampoc ho haurien de voler els altres”, ha etzibat Falcó. Segons el líder nacionalista, el nou govern hauria de representar una nova manera de fer política, allunyada del “populisme” d'Albiol.

Treure Garcia Albiol de l'alcaldia de Badalona i que la ciutadania recuperi la confiança en la política municipal. Aquest és el doble objectiu que es proposa CiU per als darrers dos anys de mandat i és la base de la negociació amb PSC i ICV-EUiA per explorar la possibilitat de la moció de censura. Ferran Falcó ha posat ja les seves cartes sobre la taula.

La primera condició que posa CiU és no convertir el debat sobre l'alcaldia en un espectacle i, per aquest motiu, proposa una solució innovadora. Falcó demana que cap dels tres caps de llista de PSC, CiU i ICV-EUiA sigui el futur alcalde. “Cal buscar un govern de transició de dos anys i de caràcter excepcional”, apunta Falcó.

El líder de la federació nacionalista vol que qui presideixi aquest govern no hagi estat exposat als electors i que, com a condició indispensable, tingui un perfil “tècnic i gerencial” per abordar qüestions “essencials” com la gestió del pla de sanejament o els serveis socials: “No podem prometre moltes coses perquè no es poden fer, perquè el què fem ho hem de fer bé”.

Segons Ferran Falcó, la política del que seria un nou govern tripartit s'ha d'allunyar del “populisme”. És un repte, diu Falcó, “apassionant i dur” per combatre els “flagrants i dolorosos” incompliments de les promeses de Garcia Albiol: “Hem dit prou al mètode demagog”. Falcó ha enumerat tot un reguitzell de promeses incomplertes i anuncis mediàtics de l'encara alcalde.

La darrera, l'anunci que aquest mateix dijous feia Albiol en paral·lel a la roda de premsa de Ferran Falcó: un menjador social per acollir famílies desafavorides: “Ell vol fer-se una foto i nosaltres preferim doblar el banc d'aliments perquè la gent necessitada mengi privadament a casa seva”, ha comentat Falcó a tall d'exemple.

No enfortir-lo

A diferència del que va argumentar el mateix Ferran Falcó després de les eleccions del 2011, el líder nacionalista opina que plantejar ara una moció de censura contra Garcia Albiol no el reforçaria de cara al 2015. “Ara està en el seu topall i l'únic que pot fer és anar avall”, assegura. Segons Falcó, a més, els trets partits de l'oposició són “millors” i quan han governat ho han fet també més bé que el PP.

“Entre la ciutadania no hi ha un entusiasme pel govern de la ciutat”, afirma Falcó en resposta a les declaracions constants que fa l'alcalde en aquest sentit. “El govern està bloquejat”, afegeix. Ferran Falcó afirma que la ciutat de Badalona “no és espanyolista, ni de dretes no conservadora” i és per això també que veu possible, ara més que mai, que es pugui produir un canvi de govern.

Segons una enquesta encarregada per CiU, un 38% dels badalonins estaria a favor de la moció de censura. La ciutadania també “suspèn” tant l'acció de govern com la figura de l'alcalde.

Darrera actualització ( Dijous, 7 de març del 2013 16:37 )

DESA LA NOTÍCIA A:

Desar-la al meu compte Seguir la notícia
Des del registre pots veure i gestionar totes les notícies desades i de les que en fas seguiment.
Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Salvador Castells Gironès (La Garriga)
El “populisme” de Xavier Garcia Albiol EMPENY la federació nacionalista a impulsar la moció de censura.
Senyors redactors a veure si ens hi fixem: empenya
Juan Gabriel Guil (Seròs)
Carai l'Albiol aquest, tant que li ha agradat a ell expulsar i tant greu que li sap que ara lo vulguin expulsar a ell. I això que només és de l'alcaldia i no de la ciutat i tot. Si és que ja la fot la cara de gitanot, ja, ni que ho vulgui dissimular. La cara i los modos també.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Creieu que José Maria Aznar tornarà a optar a la presidència espanyola?
Creieu que José Maria Aznar tornarà a optar a la presidència espanyola?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter