L'equip del nou rector de l'UCE, Jaume Sobrequés, s'ha posat en dansa per fer realitat l'objectiu plantejat en el discurs d'obertura: estendre les activitats durant tot l'any i arreu dels Països Catalans. Ahir, durant l'acte de cloenda de la 41a edició, Sobrequés va confirmar els primers esdeveniments, un seminari sobre el Tractat dels Pirineus a Puigcerdà, un simposi sobre el segle XIX a Maó, una actuació de la Cobla de Joves Intèrprets de l'UCE a l'Alguer i tastos itinerants en poblacions d'arreu del territori de vins dels Països Catalans. Més de 2.000 persones han passat enguany per una UCE més viva que mai.
El president del Parlament, Ernest Benach, va tancar ahir oficialment la 41a Universitat Catalana d'Estiu, «a Prada, el centre dels Països Catalans durant 10 dies l'any». En el discurs de cloenda, va destacar el que significa l'UCE «en l'imaginari col·lectiu d'una nació de 12 milions de persones, amb una personalitat pròpia que va més enllà de les fronteres estatals».
L'acte final va estar dedicat a la figura del pintor Josep Ginovart, del qual Benach va destacar «l'equilibri perfecte entre el compromís ideològic i el contingut estètic».
«Potser hi tornaré»
Jaume Sobrequés no podia amagar la satisfacció pels resultats de la primera edició de l'UCE que l'ha tingut com a rector, que va definir com «un projecte consolidat i a l'alça, gràcies a una herència magnífica». Tot i amb això, va renunciar «al cofoisme, a quedar-nos quiets i viure de la inèrcia, perquè tenim l'obligació de fer créixer les flors en la terra que els que ens han precedit han regat».
Sobrequés va voler destacar «l'alta qualitat acadèmica de l'oferta de l'UCE, amb més del 80 per cent dels professors provinents de la docència universitària, que se sumen a experts reconeguts de totes les disciplines». «Estic tan satisfet, que és molt probable que hi torni l'any vinent», va ironitzar.
L'objectiu principal del rector, la presència de l'UCE durant tot l'any, arreu de l'àmbit lingüístic, ja és una realitat que Sobrequés va exemplificar amb activitats confirmades a Puigcerdà, Maó i l'Alguer, entre d'altres.
Sobrequés va explicar que el conseller Josep Huguet ha encarregat a la Universitat Catalana d'Estiu la redacció d'un projecte que concreti la seva vinculació efectiva amb l'Institut d'Estudis Catalans i la Xarxa d'Universitats Joan Lluís Vives.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.