Política

El turista atractiu

Voluntaris a favor de la independència s'adrecen als estrangers que visiten Catalunya per informar sobre el procés

Consideren que el turisme és un actiu important per explicar i exportar la situació política arreu

Parlem amb els turistes?lliurarà 10.000 targetes que expliquen la situació política catalana

What's up with Catalonia ? és el títol d'un llibre publicat fa any i mig per l'editora nord-americana de Catalonia Press, Liz Castro. Per respondre la pregunta, l'autora va fer un recull de diversos assajos sobre política, economia, cultura, llengua i història de Catalunya per explicar el procés català a l'estranger. D'aquell llibre es van vendre més de 6.000 exemplars i ara a les portes del 9-N, Castro s'ha proposat repetir el repte d'informar la comunitat internacional de la situació política que es viu a Catalunya, i res millor que fer-ho d'una manera directa i informal a través de la multitud de turistes que visiten el país al cap de l'any.

Amb aquesta idea ha començat la campanya Parlem amb els turistes? amb l'objectiu que siguin els mateixos catalans els que facin pedagogia amb els turistes sobre el procés i que els estrangers que visitin la ciutat s'emportin informació sobre la situació política que es viu a Catalunya cap a casa seva. Castro considera que els turistes són un important actiu, ja que es tracta de gent corrent que s'acosta fins a nosaltres amb el desig de conèixer el país. “Això ho hem d'aprofitar”, explica l'editora mentre lliura una de les 10.000 targetes que s'han editat per distribuir entre els turistes. Castro era ahir als voltants de la Sagrada Família acompanyada de dues assessores de l'ANC, Ania Dobrucka i Megan Carroll, ambdues llicenciades en ciències polítiques que col·laboren en aquesta recent campanya.

Però què en saben els turistes del procés? Doncs la majoria dels entrevistats n'estaven perfectament al cas i la paraula independence era de les primeres a aparèixer en la conversa. De fet, i tal com explica Castro, una de les imatges que sovint sorprèn als turistes que visiten Barcelona és la quantitat de banderes que pengen de les façanes i dels balcons. Aquest és un dels motius que els porta a buscar informació a través de la xarxa. Altres turistes arriben amb les referències que els han fet a mans familiars que viuen a Barcelona. És el cas del jove xinès Kai Jin. La cosina de la seva parella viu a Barcelona i ells hi han arribat per passar uns dies aprofitant les vacances. Fan cua per veure el temple i en breus moments ens han posat al dia dels seus coneixements sobre el procés. I com la majoria dels consultats el que més els sorprèn és que es prohibeixi el vot als catalans. Kai Jin, però, fins i tot s'atreveix a entendre el perquè. “Si votessiu, guanyaríeu i tindríeu la independència i tinc entès que sou una comunitat rica, no?”, apunta amb un mig somriure. Tanmateix, no vol anar més enllà perquè considera que “el tema és prou complicat”. Com també ho creu la Karen d'Alemanya, també molt informada del procés que ens parla de Baviera i com es distribueixen allà els diners. “Crec que us agradaria assemblar-vos-hi, no és així?”, ens pregunta. I és que la majoria de turistes del primer que surten a parlar és del tema econòmic com la raó principal dels catalans per demanar la independència. La conversa s'allarga però apareix un nou punt que es repeteix en les converses; el suport al vot. Li lliurem la targeta que permet la descàrrega gratuïta de What's up with Catalonia? que el turista guarda entre les pàgines de la guia de Barcelona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia