Política

Lloret deixa la C-32 en mans d'una consulta popular

Una moció presentada per ERC, ICV-EUiA, PP i no adscrits insta la Generalitat a una moratòria de les obres fins que la població no es pronunciï i a l'estudi d'alternatives

El ple de Lloret de Mar va aprovar ahir instar la Generalitat a aplicar una moratòria en l'inici de les obres de prolongació del ramal de la C-32 Blanes-Lloret de Mar “fins que existeixi un pronunciament de la població de Lloret de Mar mitjançant el corresponent procés participatiu, en aquest cas una consulta popular no referendària”. La moció –presentada conjuntament per ICV-EUiA, ERC, PP i els regidors no adscrits– també insta el Departament de Territori i Sostenibilitat a la redacció “d'un estudi i debat amb el territori d'alternatives que tingui en compte el transport públic així com les diferents alternatives per millorar la mobilitat entre Blanes i Lloret”.

Poder decidir

La moció, presentada per Jordi Orobitg (ERC), va prosperar tot i el vot contrari dels regidors de CiU i l'abstenció del regidor del Millor, que va proposar una esmena a la totalitat que va ser rebutjada per la resta de regidors.

En el preàmbul de la moció s'exposa que els grups que la presenten han estat mostrant “criteris divergents” respecte de la prolongació de la C-32 (ERC s'hi ha mostrat a favor i ICV-EUiA i l'actual grup municipal del PP, en contra), però, malgrat tot, els proponents coincideixen “que la societat actual exigeix poder decidir en assumptes fonamentals”. També deixa palès que l'anunci de l'immediat inici de les obres “ha sacsejat la societat lloretenca, que es debat entre partidaris i detractors de la infraestructura”.

L'alcalde, Romà Codina (CiU), va explicar el vot negatiu del seu grup afirmant que la seva posició sempre ha estat la mateixa: “Nosaltres serem coherents, i no em fa por ni vergonya dir que és una necessitat important per al desenvolupament del municipi.”

El regidor del Millor, Marc Fuertes, va exposar que tots coincideixen en la necessitat de millorar els accessos a la població, i que per ara l'única opció real és la C-32. Fuertes proposava limitar la moratòria a 3 mesos “perquè no quedi mort en un calaix”, i va lamentar el que considera “una politització” del tema per ICV-EUiA o ERC, “que ara es presenten com a salvadors”.

Joan Bernat (exmembre del PSC i ara no adscrit), va explicar que estaven a favor de fer l'autopista, però també a favor d'una democràcia directa. “Entenem que el més normal és que decideixin els ciutadans, si volem una democràcia directa més participativa, i hi ha d'haver una moratòria perquè es produeixi”, va dir Bernat, que hi va afegir que no s'entén que CiU no estigui a favor de fer consultes.

Javier Rodríguez Pacios (ICV-EUiA) va felicitar les plataformes ciutadanes de Lloret i Blanes per la feina feta en donar informació i treballar en alternatives, i va considerar que el projecte beneficia el 20% de la població, i el 80% restant “queda marginat dels beneficis, concretament els que van de Lloret a Blanes”.

El portaveu del PP, Enric Martínez, va qualificar de “plaer” demostrar que grups que ideològicament “estan a les antípodes, han trobat un punt en comú pel poble i per sobre de les sigles”. Jordi Orobitg va voler aclarir que l'objectiu de la moció “no és fer campanya pel sí o pel no”, sinó deixar clar “si estem disposats que la decisió última recaigui en els ciutadans de Lloret de Mar”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia