Política

Salut

L'app per als usuaris menys habituals

Els SSIBE i l'àrea de Joventut de Palafrugell han creat un servei de salut per a joves

Permet la interacció amb professionals de l'ABS

Les àrees bàsiques de salut tenen els joves com els usuaris menys habituals. Amb ells, els professionals de la salut no poden actuar preventivament. El consell i la directriu no arriba, doncs, perquè l'usuari jove no passa per les consultes. Però la interacció entre professionals de la salut i els més joves és necessària. Per això, l'àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palafrugell i els Serveis de Salut Integrals del Baix Empordà han creat un servei de consulta directa per a joves en el format més accessible per a aquesta franja d'edat, l'aplicació de mòbil. L'App Can Genís, que ja està disponible tant per a dispositius Iphone com Android, ja es pot baixar gratuïtament a l'App Store i al Play Store.

El servei de consulta està en línia 24 hores al dia i és en un enllaç que permet enviar correus electrònics de manera completament confidencial a una adreça que atén una professional de la salut. El servei s'ha posat en marxa inicialment per a les consultes més habituals sobre drogues, sexualitat, alimentació i salut emocional. La infermera que es farà càrrec del servei és la professional visible d'un equip de professionals que es compromet a respondre a les preguntes en un termini de 48 a 72 hores. El Punt Jove de Salut servirà també per rebre informació sobre cursos i tallers pensats per promoure la salut i el benestar.

Elsa Rueda, la infermera responsable del servei, va remarcar ahir la confidencialitat del servei: “Està indicat per a persones de 14 a 29 anys. Què ha de fer l'usuari? Simplement hi ha d'escriure la seva edat, el sexe i el codi postal.” La doctora Esther Vilert, directora de l'Àrea Bàsica de Salut de Palafrugell, va destacar que aquest grup de població (14-29 anys) “no sol acudir al centre de primària” i que ara podran interactuar-hi “d'una manera ràpida i efectiva”.

La regidora de Benestar i Ciutadania de Palafrugell, Margarita Mauri, va afirmar així mateix que un dels punts forts és que poden “garantir la qualitat del servei”. “Hi ha moltes aplicacions però a vegades el seu ús és qüestionable. Les persones grans que ho poden recomanar saben que a darrere hi ha un equip sanitari format i responsable que dóna una informació de qualitat.” Mauri considera que l'aplicació és una “oportunitat” per facilitar l'apropament dels més joves als serveis de salut: “Nosaltres ho veiem com una oportunitat”, va manifestar ahir en la presentació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia