Política

Fer-se veure com sigui

Les cares noves dels partits han d'aprofitar les setmanes de precampanya per donar-se a conèixer entre els votants

Només les idees més originals i arriscades obtenen el ressò mediàtic que necessiten aquests candidats

Hi ha un fet que és irrefutable en la política: si no et dónes a conèixer, la gent no et vota. Prenent com a referència aquesta màxima, i tenint en compte que d'aquí a menys de tres setmanes se celebren eleccions municipals, molts nous candidats dels partits han aprofitat l'època de precampanya per difondre imatges gràfiques trencadores que els donin més notorietat pública de cara als seus votants potencials.

Un dels casos paradigmàtics és el del PP de Salou. El seu candidat, Mario García, va presentar fa unes setmanes un cartell en què apareix juntament amb l'alcalde de Badalona, Xavier Garcia-Albiol, i la frase “Ajuda'm a créixer”. Un eslògan que lliga a la perfecció amb la diferència d'alçada que separa els dos candidats populars. “El més important en precampanya és que parlin de tu, encara que sigui en negatiu”, assegura Pau Canaleta, professor de màrqueting polític de la Universitat de Girona (UdG).

El cartell dels populars va revolucionar les xarxes socials i alguns mitjans de comunicació se'n van fer ressò. Objectiu més que complert. “Els grans mitjans de comunicació no presten atenció a tots els municipis. Si un candidat hi aconsegueix sortir, com en el cas de Salou, ben segur que tota la ciutat ja el coneix”, hi afegeix Canaleta, que també destaca la precampanya que ha dut a terme en aquesta mateixa línia el candidat de CiU a Terrassa, l'advocat Miquel Sàmper.

En el cas d'aquest líder convergent, l'objectiu de la imatge gràfica ha estat “remarcar” els trets personals d'un candidat que mai fins ara s'havia dedicat a la política. En total, s'han fet cinc cartells diferents en què es destaquen una sèrie de valors –pencaire, apassionat, independent, gestor i pare–. “Els ciutadans han vist que sóc com qualsevol altra persona”, explica l'alcaldable terrassenc, que valora positivament “l'eficàcia” de la campanya gràfica. “Hem augmentat la notorietat. Abans només em coneixia un 5% de la població; en canvi, ara arribem al 24%”, hi afegeix Sàmper, que, curiosament, en els últims anys ha col·laborat en espais dels principals mitjans de comunicació del país (TV3, Catalunya Ràdio, RAC1, El Punt Avui...) com a president del Consell de l'Advocacia Catalana. “Em vaig adonar que em coneixien al centre de Terrassa, però a la resta de la ciutat era un desconegut”, se sincera el candidat de CiU, que ara, un cop ha obtingut més notorietat pública, ja es prepara per a la batalla. “Ara toca reconduir el missatge. Dir què vols fer i guanyar-te el suport dels veïns que fins llavors no et coneixien”, explica Canaleta.

Aquest també és l'objectiu del líder del PP a Reus, Sebastià Domènech, que ha jugat amb una coneguda frase feta local (“Reus, París i Londres”) per donar-se a conèixer.

19
per cent
més de persones coneixen ara el candidat de CiU a Terrassa després de l'estratègia gràfica utilitzada durant la precampanya.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia