El PSC de Lloret proposa crear un observatori de turisme
També vol impulsar un laboratori de productes i conscienciar els veïns que cal donar una millor imatge
El PSC de Lloret va fer ahir les seves propostes per millorar el turisme, entre les quals destaca la creació d'un observatori de turisme que reculli les dades dels visitants per tal d'estudiar-les i treure'n conclusions de millora. Entre els factors dels turistes que visiten Lloret que els socialistes consideren que cal estudiar hi ha l'edat, la nacionalitat, el tipus de transport que usen, la mena de turisme que practiquen i el producte que els atreu de Lloret.
Un dels objectius del PSC és allargar la temporada turística i, per això, proposa també la creació d'un laboratori de productes turístics i d'un emolab. El primer s'ocuparia de crear nous productes fora de temporada alta per a tot tipus de clústers turístics, com ara el cultural, l'esportiu, el gastronòmic i el d'oci. Pel que fa a l'emolab, treballaria en la creació de sensacions i emocions lligades als productes turístics.
Una altra de les propostes és l'anomenat programa Amfitrió, una iniciativa de conscienciació ciutadana que té com objectiu millorar la imatge de la població “des de dins cap als visitants”. La intenció és crear grups de treball per conscienciar els més joves, parlant de temes com ara la cordialitat, la importància de l'ordre a la ciutat, la qualitat del servei i els atractius turístics de la població.
Finalment, la candidatura encapçalada per Antonio Lorente considera que “la marca de Lloret ha de ser viva” i anar-se adaptant als canvis. Per això, proposa fer concursos, periòdicament, per fer un disseny continu de campanya de màrqueting sobre la marca, i tenir visualització pròpia en fires de turisme.