Amb comptagotes van apareixent detalls d'informes externs encarregats pel tripartit. El diputat de CiU, Jordi Turull, que ha pelegrinat per les diferents conselleries per consultar els estudis, va dir ahir que Relacions Institucionals, a càrrec de Joan Saura, va pagar més de 2.000 euros per un treball d'una pàgina. El tripartit ho ha desmentit.
El convergent Jordi Turull va dir ahir a RAC1 que el Departament de Relacions Institucionals va encarregar un informe d'una pàgina d'«assessorament en temes de l'Institut Català per la Pau» que acaba amb l'expressió col·loquial: «Bé, crec que ja estic», pel qual Saura hauria pagat més de 2.000 euros. Segons el diputat, «n'hi ha uns quants com aquest». A Turull li consten estudis manipulats i repetits. Va posar un altre exemple de dubtosa utilitat: hi hauria un document, amb un cost de 20.000 euros, per abordar situacions de crisi que recomana: «No perdre la calma.» Segons Turull, encara hi ha departaments que no li han deixat consultar els informes.
La conselleria de Relacions Institucionals va emetre un comunicat en què nega punt per punt les acusacions de Turull, a qui acusa de manipular la informació que va poder consultar i d'ocultar el contingut sencer dels treballs. L'expressió «crec que ja està» formaria part d'un treball tècnic del doctor en història contemporània Xavier Domènech, encarregat per la direcció general de la Memòria Democràtica, en un text de 30 pàgines inclòs en un conjunt d'encàrrecs de l'any 2007, entre les quals hi ha tres exposicions i diverses anàlisis.
Per la seva banda, el conseller d'Agricultura, Joaquim Llena, va afirmar que Turull va anul·lar tres cites per consultar informes del seu departament, els dies 30 de juny i 3 i 18 de setembre, i va admetre que una quarta vegada va ser la conselleria la que va suspendre la convocatòria per causa de força major –l'incendi als Ports–. El grup parlamentari de CiU va negar aquesta versió i va explicar que el departament va al·legar que no tenia els informes «preparats». En qualsevol cas, Llena, en qualitat de portaveu del govern, va destacar que s'ha permès accedir als informes i que el tripartit ha donat resposta a 30.000 preguntes dels diputats, a diferència de quan CiU governava, segons el conseller.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.