De la setantena d'alcaldes del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre que han respost a la pregunta de si donaria suport a l'entitat que convoqués una consulta sobiranista, gairebé un 61% (concretament 42 alcaldes) han respost afirmativament. Per contra, un 25% diuen que no.
«Sóc més independentista que molts que diuen ser-ho, però nosaltres tenim molta feia i no ens podem dedicar a passar el temps». Amb aquesta contundència s'expressava l'alcalde de Prades, el socialista Santiago Pons. La negativa a donar suport a una iniciativa com la d'Arenys al·legant que en aquest moments hi ha altres prioritats ha estat un dels arguments més utilitzats pels alcaldes, majoritàriament socialistes, que no veuen en bons ulls que als seus municipis s'impulsi una consulta sobiranista. Però no només el PSC diu «no» a la consulta. Així, del total d'alcaldes que no veuen clar el referèndum sobre la independència, n'hi ha gairebé un 30% que militen a convergència i, si bé algunes de les seves respostes són matisables, n'hi ha de prou significatives i contundents, com la de l'alcalde de Tortosa ja que, de la seva reflexió, es desprèn que no donaria suport a una consulta per por de la poca participació o que no en sortís el seu resultat desitjat. El convergent Josep Poblet, alcalde de Vila-seca i també president de la Diputació, ho té molt clar i justifica directament el seu «no» argumentant que en aquests moments les prioritats són altres, com ara «activar totes les accions possibles per ajudar a les famílies a sortir de la crisi en la qual estem immersos».
El gruix més important, el 61% d'alcaldes que sí que donarien suport a la consulta, són majoritàriament de CiU (40,47%) i d'ERC (30,95%). Però també hi ha un percentatge prou representatiu –un 19%– d'alcaldes del PSC que malgrat les tesis federalistes defensades per la cúpula del seu partit no trobarien cap inconvenient a donar suport a la iniciativa.
Els indecisos
Malgrat que el grup d'alcaldes del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre que no tenen clar què farien representa poc més del 13% del total d'enquestats, entre aquestes respostes destaca la de l'alcalde d'Horta de Sant Joan, Àngel Ferràs (CiU), que evidencia l'escepticisme d'una iniciativa que, al seu entendre, serveix de ben poca cosa. A Horta de Sant Joan, ja van impulsar una consulta similar en què el poble es va pronunciar contrari a la instal·lació del parc eòlic del Pesells i «no ens va servir per res».
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.