Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El Maresme contraresta la Hispanidad amb botifarrades i caminades sobiranistes

Les organitzacions juvenils d'ERC i de CDC marquen territori oferint també activitats pròpies

Imatge de l'acte de la JNC del Maresme de rebuig a la Hispanitat a Palafolls. Foto: JNC.

El lema Fem botifarra a la Hispanidad es va tornar a aplicar ahir en diferents municipis del Maresme, on majoritàriament representants d'ERC van treure les bases al carrer per organitzar el seu peculiar acte de rebuig a la també coneguda com a Fiesta de la Raza. El fet de caure en dilluns va possibilitar que les activitats de caràcter sobiranista se celebressin també durant el cap de setmana. En aquest sentit, les organitzacions juvenils d'ERC i de CDC han marcat territori oferint una programació pròpia que ha inclòs passejades reivindicatives carregades de simbolisme, com en el cas de la Creu de Canet o el castell de Palafolls.

L'ambient lúdic i de reivindicació contra una festa que es rebutja com a pròpia de Catalunya va ser present en les diferents manifestacions celebrades al llarg d'aquest passat cap de setmana. Ahir, però, Día de la Hispanidad, hi va haver més moviment a la comarca del Maresme, marcat en tot moment per la normalitat i l'ambient festiu. Poblacions com Malgrat de Mar, Canet o Tordera van revifar les brases del sobiranisme per convidar a dinars populars que incloïen la tan nostrada botifarra amanida en algun cas amb el no menys català allioli. La portaveu d'ERC del grup municipal de Malgrat, Teresa Verdaguer, explicava que la gent del municipi havia respost i que s'havien repartit prop de 150 botifarres a la plaça de Ca l'Arnau, on també hi va haver concurs d'allioli i de bitlles catalanes. Prèviament, les JERC de Malgrat van organitzar per primer cop un concert de rebuig a la Hispanidad dissabte a la nit, que va començar amb una batucada i que va continuar amb un sopar i les actuacions a la plaça Rodona. Hi van assistir més de 500 persones, segons els organitzadors.

Creu i castell

Canet també va aprofitar el binomi passejada i dinar i els representants republicans van organitzar una passejada fins a la Creu i una botifarrada popular a la riera de Sant Domènec per recuperar forces. A Tordera, les JERC i La Bitlla Atòmica van celebrar un torneig de bitlles catalanes a la plaça de la Sardana amb dinar gratuït per als participants i a Premià de Mar les botifarres les van deixar pel vespre tot complementant el concert de Lady Lemon a la plaça Nova.

Altres poblacions maresmenques com Pineda de Mar, Santa Susanna o Alella van celebrar els actes contra la festa de la Hispanidad durant el cap de setmana. En el cas de Pineda, a la botifarrada també va assistir el diputat al Parlament i pinedenc de naixement Pere Aragonès.

D'altra banda, la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC) es va estrenar en el rebuig a la Hispanidad amb el desplegament d'una estelada a la plaça Joaquim Ruyra de Palafolls davant una cinquantena de militants i simpatitzants i desplaçant-se fins al castell de Palafolls. «És el primer acte que fem amb aquest format i estem satisfets perquè també ha servit per presentar la campanya per declarar dia laboral el Día de la Hispanidad, que els catalans no ens sentim en cap cas nostre», va precisar el president comarcal de la JNC, Jordi Marqueño. Marqueño assegura que la trobada tindrà continuïtat, però encara no s'ha decidit si es farà itinerant o si es mantindrà a Palafolls.

Qui sí que va celebrar amb tots els honors la festa de la Hispanidad va ser el PP de Mataró, que diumenge va convocar els simpatitzants i representants d'arreu del Maresme a un esmorzar barbacoa a la plaça d'Andalusia.

Darrera actualització ( Dimarts, 13 d'octubre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook