Diumenge, 12 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'empresa d'un dels detinguts executa les obres de l'edifici per als afectats del Fondo

Proinosa, també vinculada al complex Cúbics, ha desenvolupat prop d'una quinzena de projectes a Santa Coloma

Imatge de l'edifici que Proinosa està aixecant al Fondo per als afectats per l'explosió de gas i que està en la darrera fase. Foto: I.M.

L'empresa Proinosa, que presideix Josep Singla, un dels nou detinguts per la trama de corrupció urbanística ordenada pel jutge Garzón al Barcelonès, està executant també les obres de l'edifici per als afectats de l'explosió de gas al barri del Fondo. La companyia, vinculada al complex Cúbics, ara sota sospita, s'ha fet càrrec de les tres fases del projecte. En la primera i en la tercera fase, Gramepark va convocar concurs públic que va guanyar Proinosa i, en la segona, la construcció de l'estructura, l'ens municipal la va adjudicar de manera directa a l'empresa de Singla, que era l'opció més cara. Darrerament, Proinosa és una de les empreses que més projectes ha portat a terme a Santa Coloma, amb prop d'una quinzena.

L'edifici per als afectats del barri del Fondo, la Torre Sònia, és un dels projectes que Proinosa executa a la ciutat. Gramepark, que gestiona l'operació urbanística, va dividir l'obra en tres fases: la construcció de la planta zero –on s'encabiran els locals comercials–, l'estructura i l'interior dels pisos. Segons ha pogut saber aquest diari, en la primera i la tercera etapa, que s'executa ara, Gramepark va convocar un concurs públic, que va guanyar l'empresa de Singla, un dels detinguts de la trama urbanística, per 800.000 i 3,4 milions d'euros respectivament.

La segona fase, que va ser la construcció de l'estructura de l'edifici, hauria estat adjudicada de manera directa a Proinosa, després que l'Ajuntament preguntés a quatre empreses més, Excover, Pai, Gecoinsa i Tau, si els interessava fer-se'n càrrec. Les tres primeres van renunciar-hi per diversos motius, i van quedar Proinosa i Tau. Suposadament, Tau era més barata però l'Ajuntament va optar per la constructora que presideix Josep Singla i li va demanar, això sí, que rebaixés en 30.000 euros el preu de l'operació. Aquesta segona fase va ser pressupostada per uns 600.000 euros. Aquesta petició podria haver justificat la decisió de Gramepark d'atorgar els treballs a Proinosa, tot i no ser, en un principi, l'opció més econòmica. Oficialment es va justificar adduint que aquesta empresa ja havia fet la primera fase. És cert, però, que el preu de sortida és un barem més en la puntuació de les ofertes i que no sempre és determinant.

Els veïns, «preocupats»

L'esclat de l'operació de dimarts ha fet saltar les alarmes als veïns afectats per l'explosió de gas al barri del Fondo. El portaveu de la plataforma d'afectats, Àngel Moratilla, assegurava ahir que els veïns se senten «preocupats» pel futur desenllaç de la Torre Sònia. «Esperem que les obres continuïn, però som conscients que la situació és desconcertant», va afirmar. L'edifici s'havia d'inaugurar la primera quinzena de desembre, ja que està pràcticament enllestit, però els veïns temen que les obres resultin afectades.

Aquest, però, no és l'únic neguit dels veïns, que arrosseguen algunes incògnites pel que fa al finançament de l'obra. Precisament dilluns el ple va aprovar, a proposta de Gramepark, l'ampliació d'un milió d'euros per pagar la construcció de Torre Sònia, però l'operació de dimarts ha descol·locat els veïns que desconeixen si finalment aquesta ampliació va ser signada. De moment, els veïns han aportat 1,5 milions procedents de les assegurances i han demanat un crèdit per valor de 2,5 milions al banc que, venç el 31 d'octubre. En el moment de tancar aquesta edició, els veïns esperaven que algú de l'Ajuntament els expliqués què passa amb l'aval, després que els grups polítics tractessin ahir el tema a la junta de portaveus amb caràcter d'urgència.

Present a la ciutat

A banda d'altres actuacions en diferents poblacions de l'àrea metropolitana, Proinosa ha desenvolupat un bon nombre de projectes –prop d'una quinzena– a Santa Coloma els últims anys. Així, i amb Gramepark com a client, Proinosa ha executat tres aparcaments per a vehicles i la urbanització de dues rambles a la ciutat. En l'apartat d'edificacions, la constructora de Josep Singla ha dut a terme la construcció de l'institut Les Vinyes, de dos grans gimnasos esportius, del mercat municipal de Singuerlín i d'una església al barri de Santa Rosa. Menció a part mereixen el nombre d'habitatges edificats –més d'una seixantena en dues promocions en què també s'inclouen locals comercials– i algunes de les escales mecàniques que s'han anat instal·lant a la ciutat i que tant ha defensat Bartomeu Muñoz.

PROJECTES DE PROINOSA A SANTA COLOMA

IES Les Vinyes
Complex esportiu municipal a Can Zam
Mercat municipal de Singuerlín
32 habitatges, un pàrquing i locals a l'avinguda Banús, per encàrrec de Regesa
Centre esportiu del Fondo
32 habitatges per encàrrec de Gramepark
Dos pàrquings més per encàrrec de Gramepark
Pàrquing de la rambla Sant Sebastià
Urbanització de la rambla Sant Sebastià
Urbanització de la rambla del Fondo
Darrera actualització ( Dijous, 29 d'octubre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
 

Tradueix-nos - Translate