-Està content amb la feina feta fins el moment?
-«Molt, perquè estem treballant de manera conjunta i amb molta força per tirar molts projectes endavant. Tenim el nostre punt de vista, no pretenem que tothom estigui content perquè segur que hi ha altres perspectives, però estan sortint moltes coses bé del nostre projecte inicial i això ens dóna ànims per tirar endavant».
- Creu que hi ha un problema d'immigració a Cassà?
-«No, hi ha un fet d'immigració, ha passat així perquè hi ha hagut demanda de mà d'obra. Evidentment ara ens trobem que estem en una situació molt més precària i és un tema que s' ha d'intentar resoldre, hem de posar els mitjans justos i necessaris i poder donar una resposta adequada».
- Què en pensa de les concentracions que s' estan formant en diverses zones del poble com el Raval, la Plaça dels Porcs...?
-«Es tracta d'intentar adequar al màxim els espais perquè la gent que viu en aquestes zones s'hi senti còmode. A través de la mediació comunitària s'està contactant amb els presidents de les comunitats de veïns per tractar els temes que els preocupen a les diferents comunitats. S'estan posant els mitjans perquè les coses funcionin de la millor manera possible. Sempre són millorables, totes les situacions ho són , però s'està fent un gran esforç per a garantir la convivència.»
-Què n'opina de les crítiques dels convergents que declaren que el model de piscina coberta que s'ha aprovat finalment és «mediocre» i «mal dimensionat»?
-«A tothom li agradaria un projecte molt més gros i complert. El que passa que jo no em compraré un Mercedes si només puc pagar un Citroën. M' hauré d'ajustar a la capacitat que tingui el poble. Un projecte de la piscina com el que hi havia, que el cost era 2 milions per sobre del que s'acabarà fent, és un projecte que en altres pobles està portant un dèficit que han de suportar els diferents ajuntaments. El contracte que nosaltres tenim s'ajusta molt més a la capacitat econòmica de Cassà i el tipus de contracte també, perquè l' empresa concessionària ha de pagar un cànon anual per la concessió.»
- I no funcionaria si utilitzessin la piscina els pobles del voltant?
-«Tenim altres poblacions properes i podríem ser centre de referència però Roses té 30.000 habitants amb una piscina com la del projecte anterior per Cassà i té 900 socis. Segur que és degut a que és un poble costaner també, però estem parlant de que no és rentable. Perquè una instal.lació com la que es farà a Cassà sigui rentable haurem de tenir entre 1500 i 1800 associats com a mínim. L' altre projecte el poble no el podria mantenir. S'està fent una proposta de piscina coberta modular que amb el temps es podrà ampliar. No estem tancant portes. Podrà créixer en la mateixa estructura de l'edifici, de fet ja té un creixement previst.»
-Com es té en compte l' opinió dels cassanencs en el procés de participació ciutadana?
-«Quan fas un procés de participació ciutadana és per aconseguir recollir la opinió dels cassanencs. Del que es tracta, és de recollir les idees que tenen més força i que encaixen dins el projecte o tema que s' està tractant».
- No es podria encetar el procés amb una discussió general i no quan els projectes ja estan engegats? Com en el cas del Centre d'Arts Escèniques?
-«Sempre estàs condicionat per normatives externes. Has de començar els projectes a partir d'una idea que ha de passar per la normativa corresponent i t'hi has d'ajustar per obtenir les subvencions. Primer s'ha de tenir en compte quines són les directius marc, realitzar la tasca i posar-la al procés de participació. És molt més senzill aconseguir subvencions d'aquesta manera.»
-Quan estarà acabada la sala, com es gestionarà i qui hi treballarà?
-«S' ha de desenvolupar durant l' any 2010, el que passa que la convocatòria a la que volem optar és la convocatòria 2009-2019. La Subvenció del Pla d' equipaments de Catalunya (PECCAT) la podem aconseguir per al 2010, que és la intenció. Al procés de participació una de les idees més importants va ser la possibilitat de segmentar al màxim els diferents espais del centre. S'ha d'acabar de consolidar el model de gestió que volem, dependrà també de la quantitat d'activitat. La idea és que la segmentació permeti la independència dels espais per donar autonomia a l' equipament; això suposaria un estalvi de costos i de personal.»
-Les empreses constructores del poble, en ser més petites, estan en desavantatge?
-«Per llei has de convocar un concurs que no es pot restringir a empreses locals. No pots condicionar la lliure concurrència. Hi ha una solució que són les UTE (Unió Temporal d'Empreses), un conjunt d'empreses més petites es poden unir temporalment per presentar-se a un concurs. La llei està com està, i sí, a vegades les empreses petites ho tenen més complicat. Moltes empreses grans catalanes accedeixen a aquests concursos i després subcontracten empreses locals.»
-Quin resultat creu que tindrà el futur referèndum de Cassà per a la independència de Catalunya?
-«Primer no sabem si es portarà a terme, el que sabem és que hi ha hagut una reunió d' entitats locals i s' està treballant. Un cop plantejat es tractarà de garantir la participació perquè sigui significatiu, però depèn de les entitats del poble. Des de l' equip de govern aquesta proposta no hi és».
-Li agradaria que hi hagués un resultat en concret?
-«M' estimo més no manifestar les meves preferències. Crec que les entitats poden proposar les consultes que vulguin però no seran vinculants i no aportaran gaire res més que una declaració d'intencions.»
- Creu que és sa que hi hagi canvis de govern regularment?
-«Sí, el màxim que hauria de consolidar-se un equip de govern són dues legislatures. I prou. És necessari que les alcaldies no se perpetuïn perquè amb el temps s'acaben enquistant situacions. El fet que hi hagi canvis afavoreix la dinàmica del poble.»
































