Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La cooperativa El Carrasclet de Reus passa a les mans d'Alimentbarna

L'empresa ha subrogat els contractes i genera bones perspectives als socis, que han treballat de valent per tirar endavant

Alimentbarna, de Montcada i Reixac, va assumir la gestió d'El Carrasclet el dia 1 de gener. Foto: N.R.

Els socis de la cooperativa El Carrasclet de Reus no han deixat de lluitar mai, i després de més de deu anys d'esforços ara obtenen la seva recompensa. Alimentbarna va assumir oficialment, el dia 1 de gener, la gestió de les instal·lacions de l'escorxador de pollastres. L'empresa, de Montcada i Reixac i dedicada a l'avicultura, ha subrogat els contractes de tots els treballadors actuals, una trentena, però el seu gerent, Xavier Burgués, és optimista i es fixa l'objectiu no només d'ampliar la plantilla sinó també de fer créixer el negoci, amb la qual cosa aconsegueix tancar tota la cadena de producció i venda. No obstant això, els socis d'El Carrasclet encara tenen oberts processos judicials per aclarir els deutes que encara ara pesen sobre la cooperativa.

Durant quatre anys, la cooperativa ha treballat gairebé exclusivament per Alimentbarna, que finalment ha decidit fer un pas endavant i apostar decididament per El Carrasclet. L'empresa, que es dedica al sector avícola i que per tant ja té experiència en el sacrifici de pollastres, ha vist com una oportunitat única instal·lar el seu escorxador a la ciutat i distribuir el seu producte des de les instal·lacions del polígon Agro Reus. Alimentbarna ha comprat l'edifici i s'ha compromès a mantenir el contracte als 34 treballadors després que s'hagi dissolt la societat, però no només això. Burgués té un projecte de dimensions més grans i s'ha proposat fer-lo realitat.

«Som atrevits»

Amb la gestió d'El Carrasclet, l'empresa aconsegueix tancar tot el cicle productiu, des que els pollastres són pollets fins que arriben a l'escorxador, se sacrifiquen i són preparats per posar-los al mercat. D'aquesta manera és com Alimentbarna es fixa l'objectiu no només d'ampliar la producció –i, per tant, les vendes– sinó també, en la mesura del que sigui possible, fer més gran la plantilla. Burgués va reconèixer que «som atrevits» malgrat l'actual conjuntura econòmica, però va assenyalar, convençut, que «la millor manera d'assegurar una cosa és fent que creixi», i com que des de la seva perspectiva «la gestió és la que fa que les coses funcionin» ja s'ha posat a treballar, tot i que va reconèixer que hagués estat millor fer el pas dos anys abans, quan la crisi no era tan forta.

Es tanca un cicle

Els socis d'El Carrasclet saben bé què és treballar de valent per superar les adversitats, però ara tanquen un cicle per obrir-ne un altre que genera moltes expectatives. Una de les sòcies va comentar que «estem satisfets». La cooperativa es va crear l'any 2001, després que l'empresa Rumasa, de la qual era propietari José María Ruiz Mateos, fes unes especulacions immobiliàries a la finca, que abans havia estat la cooperativa comarcal d'avicultura. Encara ara hi ha un procés judicial obert, perquè quan es va fer suspensió de pagaments els treballadors no ho van cobrar tot.

Es renovarà la maquinària i la instal·lació

Segurament serà un procés lent, però Alimentbarna vol modernitzar les instal·lacions de l'escorxador amb l'objectiu de millorar la qualitat del producte: «Renovarem tot el que sigui necessari», va expressar Burgués. Durant aquests anys no hi ha hagut els diners suficients per invertir i molta maquinària ha quedat obsoleta, tot i que pel que fa a mesures higièniques «sempre s'han complert». I ja se sap que «invertir té un risc», va afegir Burgués, de manera que la compra de maquinària es farà amb «cautela». De moment, uns tècnics ja es passejaven divendres per les instal·lacions de l'escorxador –de 7.000 m²– per després poder fer una proposta de millora que es farà en funció del ritme de producció i vendes, tot i que l'any passat ja es van fer arranjaments de qualitat del producte i del sistema de treball. A més, l'empresa també rumia la manera de fer més atractiu el producte, i per això està a punt d'impulsar una estratègia de màrqueting que li permeti captar clients nous.

Darrera actualització ( Diumenge, 10 de gener del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter