Un total de 21 associacions s'han adherit a les manifestacions que es fan avui contra la proposta del govern espanyol d'ajornar fins als 67 anys l'edat legal de jubilació, segons un comunicat fet públic ahir. Algunes de les associacions que s'han afegit a la protesta són l'Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya, la Taula d'Autònoms de Catalunya, la Unió de Botiguers, la Unió de Pagesos i la Unió Sindical Obrera de Catalunya. Per altra banda, el sindicat anarcosindicalista CGT va comunicar ahir que no s'afegeix a la mobilització perquè no hi han estat convidats i consideren que es fa «de cara a la galeria», i que són «totalment insuficients».
El ministre de Treball i Immigració, Celestino Corbacho, va dir ahir en referència a les mobilitzacions sindicals de protesta per la reforma de les pensions que el govern «és respectuós» amb els sindicats i veu «amb normalitat» que puguin expressar el seu desacord.
En declaracions als mitjans abans d'inaugurar la conferència europea sobre L'accés a l'ocupació dels grups en situació de desavantatge, Corbacho va subratllar, malgrat tot, que el govern està «absolutament convençut» que al final hi haurà consens sobre les pensions tant en el Pacte de Toledo com amb els agents socials.
El ministre va reiterar que l'executiu ha fet una proposta «per el debat i l'acord», i que no va amb una posició «dogmàtica» al Pacte de Toledo, sinó que presentarà cinquanta propostes perquè hi siguin debatudes. Corbacho es va mostrar convençut que hi haurà esperit de consens.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.