Dilluns, 13 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Els sindicats avisen que les «línies vermelles» dels drets socials no es poden traspassar

Demanen al govern central «que prengui nota», que la mobilització va més enllà de la reforma del sistema de pensions

La resposta a la convocatòria va ser satisfactòria i es va deixar clars els motius de la mobilització. Foto: JUDIT FERNÀNDEZ.

La resposta del moviment sindical a la reforma del sistema de pensions s'endevinava multitudinària, i ho va ser. Els sindicats majoritaris –CCOO i UGT– van reunir en la convocatòria de Tarragona prop de 2.000 persones –3.500, segons els convocants– que van recórrer la rambla Nova, fins a la seu de la Subdelegació del Govern, responsable de les mesures que retallen la protecció social. La demarcació de Tarragona va ser l'única de Catalunya amb dues convocatòries, i a Tortosa, on es van manifestar prop de 400 persones per rebutjar que s'allargui l'edat de jubilació fins els 67 anys, els sindicats també van fer un toc d'atenció al govern català perquè «no pren les mesures adequades perquè les Terres de l'Ebre superin la crisi econòmica».

«Estan equivocats els que creuen que la nostra reacció serà dèbil, la nostra resposta sindical serà contundent i proporcional a l'atac» i, si cal «tindran vaga general». Jordi Salvador, secretari general de la UGT al Camp, es va dirigir als manifestants d'una manera breu i clara que no va donar lloc a equívocs d'interpretació. Els secretaris generals de la UGT i CCOO al Camp, Jordi Salvador i Jaume Pros, respectivament, es van adreçar als manifestants a les portes de la seu de la Subdelegació del Govern, des d'on van advertir, en paraules de Pros, que la reforma «és inoportuna, contradictòria i equivocada» i va afegir: «Si ens volen retallar els drets, els diem que no negociarem. Aquí ens tindran, en contra.»

Salvador va enumerar els aspectes en què s'avindrien a negociar i va engegar amb un «diem un sí rotund» a la reforma empresarial, a la reducció del frau fiscal, al control de la banca... i, en conclusió, «a les bones empreses, a les que creen riquesa», que donen «beneficis socials», a les que «estan arrelades al territori i creen xarxa econòmica no deslocalitzable». Un discurs intens després d'una manifestació a pas lleuger i amb més d'una consigna a favor de la vaga general. A la convocatòria dels sindicats es van sumar Iniciativa per Catalunya (ICV) i Esquerra Unida (EUiA).

LES FRASES

JAUME PROS
Secretari general de CCOO al Camp de Tarragona
«El sistema de pensions té bona salut i aquesta reforma és innecessària»
«
«Hem de canviar el model de creixement i els sindicats tenim propostes en positiu»
JORDI SALVADOR
Secretari general de la ugt al Camp de Tarragona
«No permetrem que el dèficit públic es financi a costa dels nostres drets socials»
«Amb aquestes mesures neoliberals salvatges no hi ha diàleg social, només conflicte social»
JOSEP CASADÓ
Secretari general de CCOO a terres de l'ebre
«A les Terres de l'Ebre hi ha molts acomiadats de 50 anys, que malament ho tindran si s'allarga l'edat de jubilació»
WIFREDO MIRÓ
Secretari general de la ugt a terres de l'ebre
«Aquesta retallada de les pensions és per afavorir un capitalisme elitista»
Darrera actualització ( Dimecres, 24 de febrer del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés Palafrugell/Nacional la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook