Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La central de generació d'energies de la Zona Franca de Barcelona començarà a funcionar l'any vinent

No estarà en ple rendiment fins al 2019, set anys més tard del previst en un inici

Imatge virtual de la central de generació d'energies que es construirà on hi havia la central tèrmica de la Seat. Foto: EL PUNT.

Amb la col·locació ahir de la primera pedra de la nova central de generació d'energies de la Zona Franca, el projecte va prenent forma. La tinenta d'alcalde de Medi Ambient de l'Ajuntament de Barcelona, Imma Mayol, va anunciar que la central començaria a funcionar l'any que ve donant servei a la Fira de Barcelona. Estarà en ple rendiment el 2019, set anys més tard del que s'havia previst inicialment. Mayol va dir que era una iniciativa «complexa i, com a tal, requeria temps per engegar-la».

En els terrenys de l'antiga central tèrmica de la Seat es farà la central de generació d'energies de la Zona Franca, un projecte amb un pressupost de 68 milions d'euros, dels quals 16 seran públics. L'edifici tindrà una planta de biomassa, una altra per al reaprofitament del fred residual de la regasificadora del port, equips d'alta eficiència i una central d'energia solar fotovoltaica al sostre. Des de la central, per exemple, es distribuirà calor i fred a través d'una xarxa de canonades que s'estendrà per la Marina cap la Fira de Barcelona i la City Metropolitana de l'Hospitalet, a més de centres de serveis propers com l'hospital de Bellvitge.

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va apuntar que la central esdevindria «un important motor econòmic del sud d'Europa». «Amb aquesta primera pedra estem generant model productiu del futur, però també dinamitzem l'economia d'ara i aquí», va afegir.

En total produirà 3 milions de MWh anuals d'energia, un 56% dels quals serà partir d'energia renovables. La previsió és que quan la central estigui a ple rendiment estalviarà el consum d'energies procedents de combustibles fòssils de 67.000 MWh anuals, el que equival al consum d'una ciutat de 60.000 habitants a l'any. Aquest estalvi energètic no es produirà fins al 2019, quan la central funcionarà al cent per cent. Ho farà set anys més tard del previst a l'octubre del 2007, quan Mayol va presentar el projecte. De moment, l'any vinent, la central donarà servei a la Fira de Barcelona.

L'empresa adjudicatària d'aquesta obra, Dalkia, ha dissenyat un edifici singular que a banda de generar energia, tindrà una funció pedagògica ja que les façanes mostraran als ciutadans què es fa l'interior. La que estarà ubicada al sud-est s'associarà a la biomassa mitjançant un teixit de troncs de fusta, i des d'aquest punt es podrà observar el procés de recepció, trituració i combustió de la biomassa. La façana sud-oest serà al·legòrica a la utilització del gas per produir energia, el visitant podrà veure les màquines de producció de fred. La gelosia vegetal de la façana nord-est evocarà la presència i utilització de l'aigua com a acumulador i distribuïdor d'energia oferint imatges panoràmiques dels espais de generació de fred i calor de la central.

Darrera actualització ( Dimarts, 2 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook