Els brots verds de l'economia no es traslladen a les dades d'ocupació, on el cru hivern no dóna treva. Les darreres dades, de final de febrer, mostren que en un mes s'han destruït 1.702 llocs de treball a la comarca, dels quals 515 són a Sabadell i 374 a Terrassa. Les cocapitals, per pes demogràfic, aglutinen més de la meitat dels 77.801 desocupats de la comarca inscrits a les llistes de la Generalitat. En total, 20.732 són de Terrassa i 19.112, de Sabadell.
A banda dels expedients de regulació industrials, que van fer pujar les estadístiques l'any passat, la tinenta d'alcalde de Treball i Promoció Econòmica de Sabadell, Montserrat Capdevila, destacava ahir que ara els acomiadaments s'estan produint sobretot en el sector dels serveis i en la construcció. Les obres del primer FEIL fa mesos que van acabar. Les empreses han reduït plantilles i encara falten algunes setmanes perquè comencin les del nou FEOSL, que esperen que facin minvar el nombre de desocupats. L'any passat, però, el fons estatal només va arribar per contenir la velocitat de destrucció de llocs de feina.
Amb les darreres dades adverses sobre la taula, l'alcalde sabadellenc, Manuel Bustos, va reunir ahir al migdia la plantilla dels serveis de formació ocupacional i promoció econòmica del Vapor Llonch, per traslladar-los tota la seva «confiança» i «suport» per la càrrega de feina extraordinària que han assumit en els últims mesos. I la que els resta per fer encara: «No podem donar resposta al 100% de persones que estan a l'atur, per més esforços i recursos que hi aboquem, però no podem deixar de fer tot allò que podem», sentenciava l'alcalde.
La regidora Capdevila va certificar que els serveis municipals estan al límit: «Estem saturats; el centre ha assolit la seva capacitat màxima», però confia que l'obertura progressiva de la nova Fàbrica Molins, a partir de l'abril, permetrà programar nous cursos de reciclatge. L'any passat les sol·licituds de formació (7.837) van créixer un 60% respecte al 2008. I en els dos primers mesos de l'any hi han atès 2.173 persones, un terç més que en el mateix període del 2009.
405 llocs de treball d'emergència
La bona notícia d'ahir és que l'Ajuntament de Sabadell podrà contractar aquest any 405 persones gràcies a les subvencions de la Generalitat per als plans d'ocupació extraordinaris. Se'n podran beneficiar, amb contractes d'obra o servei de sis mesos, les persones inscrites a les llistes de desocupats del SOC que no cobrin el subsidi d'atur o els falti un mes per exhaurir-lo. I les condicions estableixen que hi haurà equilibri entre homes i dones en les contractacions i una reserva de places per a joves menors de 30 anys.
ICV insisteix a demanar un sorteig
Les feines que s'encarregaran als contractats són d'adequació d'equipaments municipals a les noves tecnologies i de millora d'instal·lacions perquè s'hi estalviï electricitat i energia en calefacció; feines de jardineria i manteniment urbà, i tasques de digitalització de documents i d'atenció a persones dependents. Els beneficiaris sortiran dels plans de formació del Vapor Llonch, sempre que compleixin els requisits. I Bustos va refermar que el procés d'adjudicació ve imposat per la mateixa Generalitat. Malgrat això, la portaveu d'ICV-EUiA, Carme Garcia, va insistir ahir que les places se sortegin entre qui compleixi els requisits. Bustos va demanar «responsabilitat» als grups de l'oposició, però CiU va alertar que l'atur no para de pujar i va demanar més recursos per crear ocupació, retallant el pressupost d'Igualtat (1,28 milions) i suprimint actes com la nova Nit de la Cultura.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.