Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El 2009 el nombre de reclamacions dels consumidors va créixer un 41%

Orange, Telefónica, Vodafone, Endesa i Ryanair concentren la meitat de les queixes

Jordi Anguera, a la dreta, en la roda de premsa. Foto: ACN.

La crisi fa que els ciutadans mirin amb lupa les compres i factures, fet que es va traduir el 2009 en un increment de gairebé el 41% del nombre de reclamacions que es van presentar a l'Agència Catalana del Consum (ACC). Els serveis de telefonia i internet van concentrar un 33% dels conflictes, però també va ser el sector en què consumidors i empreses van arribar a més acords. Cinc empreses van concentrar gairebé la meitat de les queixes: Orange, Telefónica, Endesa, Ryanair i Vodafone.

Els catalans van presentar durant l'any passat més de 15.000 reclamacions, un rècord històric. El sector de telefonia i internet és el que va acumular més queixes, mentre que el segon sector va ser el del transport aeri, amb 2.383 reclamacions, un creixement del 44,81% respecte del 2008. El van seguir els sectors de gas i llum, amb un augment del 9,6%.

El director general de l'ACC, Jordi Anguera, que va presentar en conferència de premsa el balanç de les actuacions de l'Agència el 2009, va subratllar que, malgrat el fort increment de les reclamacions, també han augmentat molt el nombre de mediacions (un 29,12%) i arbitratges (un 75,66%). Anguera va atribuir l'augment del nombre de reclamacions a una major conscienciació del consumidor sobre els seus drets, de manera especial, en època de crisi.

El sector del transport aeri és especialment conflictiu, ja que només el 6% de les reclamacions es resolen per mediació, atès que cap companyia aèria està adherida al sistema d'arbitratge. Les reclamacions contra les companyies aèries, amb Ryanair al capdavant, es presenten, bàsicament, per pèrdues d'equipatge, cancel·lacions de vols i retards en els vols. El canvi del sistema de tarifació dels serveis de llum, que es fan ara mensualment quan abans era cada dos mesos, i l'alliberament del mercat han provocat, de la seva banda, la gran majoria de les reclamacions contra les companyies elèctriques i de gas.

La meitat de les reclamacions les van concentrar cinc empreses: Orange (1.549), Telefónica (1.500), Endesa (792), Ryanair (782) i Vodafone (743), que són també les que donen servei a un major nombre de persones.

Per altra banda, el nombre de denúncies també va experimentar un fort increment, (un 44,51%). Destaquen les que fan referència al comerç minorista (19,9%), a serveis diversos i telefonia (11%) i habitatge (13%).

Desperfectes per la neu

El director de l'Agència Catalana del Consum va assegurar que encara és d'hora per avaluar el nombre de reclamacions que provocarà el temporal de neu. Anguera recomana als afectats que recullin tota la documentació possible sobre els desperfectes de la nevada.

Darrera actualització ( Divendres, 19 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook