El grup tèxtil Dogi ha presentat un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que afecta als 238 treballadors de la nova planta del Masnou, on es concentra tota l'activitat industrial i comercial de la companyia a l'Estat espanyol.
L'ERO, que ara mateix l'empresa negocia amb els sindicats en espera de la seva «imminent aprovació», tindria una afectació de cinquanta dies al llarg del present any, segons que ha informat Dogi a la comissió estatal del mercat de valors (CNMV). Aquest expedient, assenyala la firma, permetrà a l'empresa superar la situació de debilitat de la demanda fins que es recuperin les vendes, cosa que espera que es produeixi en el segon semestre d'aquest any.
El grup Dogi, que el maig de l'any passat va presentar concurs voluntari de creditors (antiga suspensió de pagaments), ha tancat l'any 2009 amb unes pèrdues de 39,3 milions d'euros, davant els 59,2 milions de números vermells que va obtenir el 2008. La companyia, que espera sortir de la situació concursal «en poques setmanes», afronta aquest exercici «amb optimisme» i amb la previsió d'obtenir un resultat consolidat «lleugerament positiu» i que els guanys puguin vorejar els 9 milions d'euros. La CNMV va suspendre la cotització de Dogi el 27 de maig del 2009 amb un valor de 0,64 euros per acció. La companyia assegura que posarà tota la seva «obstinació» a demostrar tant la capacitat competitiva de la seva estructura postconcursal com la seva capacitat per fer front als compromisos financers derivats del mateix concurs. Aquest no és el primer ERO que fa la companyia tèxtil. L'any 2007 en va presentar dos i el 2008, un altre, aquest de temporal, que va afectar 315 treballadors.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.