La Festa del Comerç Just i la Banca Ètica 2010 es desenvoluparà durant aquest mes de maig per tercer any consecutiu en diverses poblacions de l'Alt Camp. L'espai d'exposicions del Consell Comarcal de l'Alt Camp és marc fins al 31 de maig d'una exposició sobre el Comerç Just i la Banca Ètica, que es complementarà amb una xerrada i un taller el 12 de maig (19 h) amb el títol Els secrets dels bancs: cap a on van els nostres diners, a càrrec de la tècnica de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) de l'Alt Camp, Lurdes Quintero.
Diverses poblacions de la comarca –Alió, Alcover, Cabra del Camp, Valls, Vila-rodona, Vallmoll i, com a novetat aquest any, el Pla de Santa Maria– organitzen activitats durant aquest mes de maig relacionades amb el Comerç Just i la Banca Ètica.
La coordinació general de la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica 2010 –amb el lema Maco per fora, lleig per dins– la porten a terme quatre ONG reconegudes pel seu treball i experiència en la promoció del Comerç Just i la Banca Ètica a Catalunya: Setem Catalunya, Alternativa 3, Intermón Oxfam, Xarxa de Consum Solidari i Fets. La Festa del Comerç Just i la Banca Ètica celebrarà aquest any la seva onzena edició el 8 de maig, coincidint amb el Dia Internacional del Comerç Just. En total, es realitzaran 98 actes festius a municipis de tot Catalunya i un cop més la ciutadania serà l'autèntica protagonista.
El Comerç Just és una forma alternativa de comerç que busca aconseguir unes relacions comercials més equitatives entre els països rics del Nord i els països empobrits del Sud del planeta. El Comerç Just té en compte valors ètics i mediambientals, respecte dels criteris exclusivament econòmics del comerç tradicional.
La Banca Ètica és una alternativa als bancs convencionals que combina els beneficis socials amb els beneficis econòmics. Comptes d'estalvi, fons d'inversió o dipòsits a termini que pretenen l'ús ètic dels diners i aposten per empreses responsables socialment i ambiental. La Banca Ètica implica les persones i la seva capacitat d'estalvi en projectes que busquen el desenvolupament, la redistribució de la riquesa i la protecció del medi ambient a qualsevol lloc del planeta. Tenen la transparència com a principi fonamental.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.