Els treballadors de l'empresa tèxtil Jocavi, d'Arbúcies, han ajornat les mobilitzacions fins a la setmana vinent pel fet que en la reunió que van tenir divendres passat amb l'empresa es van acostar les posicions. Així doncs, el tall de la carretera vella d'Arbúcies que volien fer avui mateix s'ha traslladat a dimarts vinent. En la reunió de la setmana passada es van acordar alguns punts i l'empresa va assenyalar que respecte dels altres on encara no hi havia acord contestaria al llarg d'aquesta setmana. L'empresa, que va presentar un ERO de 33 treballadors, ha acceptat reduir-lo un 10%, amb la qual cosa la xifra ha baixat fins a 30. També ha acceptat les prejubilacions dels afectats de més de 55 anys. Això representa un total d'11 treballadors que es poden acollir a aquest pla. Els representants dels treballadors també han demanat que els afectats de més de 52 anys es puguin acollir a les prejubilacions, i tot i que l'empresa no ha dit que sí, ha assenyalat que contestarà al llarg dels propers dies.
On realment no hi ha acord entre les dues parts és a l'hora de parlar d'indemnitzacions. Des de la banda dels treballadors es demana que la xifra s'acosti a la d'un acomiadament improcedent, amb 45 dies de sou per cada any d'antiguitat i fins a 42 mensualitats. En canvi, l'empresa només ofereix 24 dies de sou per cada any d'antiguitat i un màxim de 14 mensualitats.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.