L'habitatge de segona mà a la perifèria de Barcelona va registrar un estancament en l'increment del seu preu en el segon trimestre de l'any, motiu pel qual es va mantenir en 3.827 euros el cost mitjà del metre quadrat de superfície construït.
No obstant això, segons indica un estudi trimestral realitzat pel portal immobiliari Comprarcasa, aquest tipus d'immobles a la corona de Barcelona ha patit un encariment mitjà del 24% en l'acumulat interanual a causa dels importants increments de mesos anteriors.
Així, des del segon trimestre del 2006, l'habitatge de segona mà ha crescut, per exemple, un 35% a Igualada, un 14% a Sant Celoni, un 13% a Mollet del Vallès i un 12% a Palau de Plegamans.
No obstant, cap de les poblacions analitzades a l'informe va augmentar el seu preu més d'un 1% en el segon trimestre, fet que confirma el fre en l'increment del cost a la perifèria de Barcelona, que situa ara la diferència de preus un 26% inferior respecte als de la capital catalana.
Entre les poblacions que més van pujar, destaca el cas de Sant Celoni, que va incrementar un 1% els preus dels pisos de segona mà en el segon trimestre, encara que clarament inferior al 6% registrat en els tres primers mesos de 2007.
Altres municipis que segueixen la tendència de Sant Celoni són Igualada, Ripollet i Mollet del Vallès, que van passar d'augmentar els seus preus en un 10%, un 5% i un 4% en el primer trimestre a estancar-se en el 0% entre els mesos d'abril i juny.
Baixen preus
En contraposició, la localitat on el preu dels immobles de segona mà més va caure en aquest període va ser Sant Boi de Llobregat, amb retallades del 3%.
Les dades de l'estudi del portal immobiliari assenyalen que la població més cara de la perifèria de Barcelona continua sent Sant Cugat del Vallès, amb 5.236 euros per metre quadrat i malgrat que en el segon trimestre va mantenir els preus (0%), seguit de L'Hospitalet de Llobregat (4.358 euros per metre quadrat), els preus del qual van descendir un 1%.
Economia
El preu dels pisos usats a la perifèria de BCN s'estanca en el segon trimestre
No obstant això, els habitatges de segona mà a la corona de Barcelona s'han encarit un 24% en l'acumulat interanual
Notícies relacionades
- El 72% dels espanyols diuen que els pisos no baixaran
- La construcció de pisos petits es dobla els últims 5 anys
- Sant Cugat del Vallès és el municipi amb els pisos més cars de l'Estat
- El preu de compra dels pisos de segona mà s'estanca en 7 dels 11 districtes de BCN
- Els tipus i el preu dels pisos alentiran el consum
- 6 de cada 10 lloguers de pisos no es declaren
- Un banc pronostica que el preu dels pisos baixarà un 5%
- La compravenda de pisos cau un 14% en l'últim any
- Arriba la contenció del preu dels pisos
- El preu dels pisos usats cau en 7 dels 11 districtes de Barcelona
- Firmes per un habitatge assequible
- Habitatges sostenibles per 60.000 euros
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.