Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Les immobiliàries auguren un encariment vertiginós dels pisos

Habitatge

Les principals immobiliàries espanyoles han alertat sobre el missatge erroni que, al seu parer, s'està fent arribar al potencial comprador. "Ni el preu de la vivenda nova baixarà ni els tipus d'interès pujaran, en contra del missatge que des d'alguns sectors s'està transmetent a la societat", ha dit Fernando Martín, president del grup Martinsa-Fadesa i del grup de pressió immobiliari G-14 en una jornada que va tenir lloc a Madrid.
Martín ha volgut, d'aquesta forma, aclarir la informació "no contrastada" i les "ombres innecessàries" que, segons la seva opinió, s'estan projectant sobre un sector clau per a la creació d'ocupació i riquesa.

De fet, el president del G-14 -que agrupa empreses com Colonial, Metrovacesa, Martinsa-Fadesa, Reyal Urbis o les catalanes Renta Corporación i Restaura- ha pronosticat una pujada "vertiginosa" del preu dels habitatges en dos anys per "l'escanyament" que pot arribar al sector en el cas que no s'agilitin els terminis per a la urbanització de sòl.

Perdre la por
El G-14 no s'ha trobat sol en la seva defensa del sector, ja que en el mateix acte, organitzat per l'Associació per al Progrés de la Direcció, els promotors de Madrid -agrupats sota l'associació Asprima- han denunciat també la visió catastrofista que vol projectar-se sobre el sector.

Rafael Santamaría, president d'Asprima i del grup Reyal Urbis, ha sol·licitat als potencials compradors que "perdin la por a la compra d'un pis" en l'actual context, al mateix temps que ha demanat a bancs i caixes que donin suport financer al sector. Santamaría creu fonamental evitar la creació d'una borsa de "demanda estancada" que aparegui d'aquí a uns anys i creï tensions en el mercat.

Finalment, la ministra d'Habitatge, Carme Chacón, que també ha participat en la jornada, ha demanat a les entitats financeres que no redueixin els crèdits al sector i ha descartat més "pujades significatives dels tipus d'interès, que sembla que han tocat sostre".
Darrera actualització ( Dijous, 26 d'agost del 2010 18:49 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter