La caiguda de la construcció residencial anunciada fa poques setmanes per Euroconstruct per al 2008 a Espanya ja és una realitat, un any abans, a les comarques de Barcelona, segons mostra l'informe semestral del Col·legi d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona (CAATB). Durant els primers sis mesos d'aquest any s'ha iniciat la construcció de 28.959 vivendes a tota la demarcació, un 11,6% menys que en el mateix període del 2006.
Aquesta tendència és especialment significativa a les comarques del Vallès Oriental, on s'han iniciat 1.000 habitatges menys, i a la del Bages, on la caiguda ha estat d'uns 900 habitatges. Pel que fa a la ciutat de Barcelona, el descens se situa en el 16,6% i cau fins a les 2.590 vivendes iniciades. En canvi, han frenat la caiguda les comarques de l'Alt Penedès, amb un creixement de prop del 50% -de 1.142 el primer semestre del 2006 fins a 1.700 habitatges els primers sis mesos del 2007-, i d'Osona, on s'ha iniciat la construcció d'uns 300 habitatges més que fa un any.
Canvi de tendència
El CAATB creu que aquest any serà el del canvi de tendència, segons l'informe que va fer públic ahir. Així, calcula que el 2007 "es trencarà la tendència d'increments successius de l'activitat iniciats des de l'any 2004", ja que la construcció residencial "ha experimentat una clara tendència a la baixa malgrat la distorsió que ha suposat l'entrada en vigor de dos nous documents bàsics del nou codi tècnic el 29 de març", que va provocar que els promotors s'afanyessin a aconseguir els visats per construir abans que s'endurissin les exigències per als nous edificis de vivendes.
Les previsions dels aparelladors i arquitectes tècnics de Barcelona indiquen que en el tercer trimestre d'aquest any s'iniciarà la construcció d'un 20,7% menys d'habitatges que en el mateix període del 2006 i en el quart trimestre la caiguda serà del 22,1%, xifres que situaran la davallada en el 16,3% en el conjunt de tot el 2007. Així, el nombre de vivendes iniciades se situaria al voltant de 55.500 en tot l'any, xifra que gairebé igualaria la del 2005, tot i el descens, però se situaria per sobre de la dels quatre anys anteriors.
El CAATB creu que aquesta tendència no és puntual i preveu que s'allargarà fins a l'any 2009. Concretament, l'any vinent la construcció residencial baixarà un 13,2% a les comarques de Barcelona i l'any 2009 el descens serà d'un 9,9%, segons els càlculs del col·legi basats en la relació entre l'oferta d'habitatges i la demanda.
Economia
La construcció d'habitatges cau un 11,6%
Notícies relacionades
- Les immobiliàries auguren un encariment vertiginós dels pisos
- La construcció de pisos petits es dobla els últims 5 anys
- La Generalitat assegura que el preu del lloguer facilitat per la ministra d'Habitatge és més baix del real
- El preu dels pisos usats cau en 7 dels 11 districtes de Barcelona
- Els preus de l'habitatge d'obra nova a Catalunya passen de créixer un 20% anual a un 1,8% el 2007
- El 72% dels espanyols diuen que els pisos no baixaran
- Expedienten dos casos de micropisos il·legals en el barri de Gràcia de Barcelona
- El 59% d'ajuntaments veuen possible la creació de sòl per a habitatges protegits
- El preu de compra dels pisos de segona mà s'estanca en 7 dels 11 districtes de BCN
- La construcció creixerà un 4,5% aquest any
- Les entranyes d'un acord difícil
- Els tipus i el preu dels pisos alentiran el consum
- El govern concedeix ajuts indefinits al lloguer de pisos
- Llum verda a les mesures urbanístiques urgents
- FBEX ofereix pagar el 70% de la hipoteca durant 1 any a tots aquells que comprin un pis durant el BMP
- Un banc pronostica que el preu dels pisos baixarà un 5%
- Mas i Puigcercós veuen invasió de competències en les subvencions
- Fira de les lamentacions
- Els habitatges iniciats a Catalunya cauen un 30% fins el setembre
- Arriba la contenció del preu dels pisos
- ICV posa com a condició del Pacte de l'Habitatge mantenir el lloguer forçós de pisos buits
- Les famílies destinen més recursos que mai a pagar un pis
- Firmes per un habitatge assequible
- Chacón, nova entrega
- Habitatges sostenibles per 60.000 euros
- Rehabilitar per aguantar
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.