La construcció residencial evoluciona cap a pisos cada cop més petits, tendència que es veu clarament reflectida en els habitatges de fins a 70 metres quadrats, que han doblat el seu pes respecte al total d'habitatges col·lectius -pisos i apartaments- projectats. Així, mentre que el primer semestre de l'any 2002 representaven un 5,3% del total de la construcció, els primers sis mesos d'aquest any han representat un 11,5%, segons les dades que va presentar ahir el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya. En números absoluts, s'han projectat fins al juny 4.746 pisos de fins a 70 metres, el triple dels prop de 1.500 projectats fa cinc anys.
Si les xifres d'habitatges petits van clarament a l'alça, la tendència s'inverteix en els de grans dimensions. Així, els visats per construir vivendes de més de 120 metres quadrats ha caigut des del 2002, en què representaven un 22,8%, fins a menys d'un 10% del primer semestre del 2007.
Canvia la moda
La majoria d'habitatges projectats entre el gener i el juny d'aquest any a Catalunya, un 22,3%, tenen una superfície d'entre 80 i 90 metres quadrats. Els d'entre 70 i 80 metres representen un 17,2%, segons els arquitectes. Fa cinc anys, els que més es construïen eren els d'entre 100 i 110 metres quadrats, un 13,6% del total, seguits dels d'entre 110 i 120 metres, amb un 13%. A més, els d'entre 150 i 160 metres quadrats representaven prop d'un 5%, xifra que ha caigut el 2007 fins a un 0,3%.
El vicedegà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Lluís Comerón, va explicar que "es va consolidant la construcció d'habitatge col·lectiu" mentre el d'adossat o aïllat disminueix amb més força. Això es deu al fet que "sobretot les grans ciutats cada cop tenen menys sòl per a obra nova", cosa que també condiciona les xifres de construcció residencial, que van caure un 15,6% a tot Catalunya el primer semestre d'aquest any respecte al mateix període del 2006, segons els arquitectes, que inclouen en els visats obra nova (un 94%) i rehabilitació i reforma (un 6%).
Economia
La construcció de pisos petits es dobla els últims 5 anys
Notícies relacionades
- La construcció d'habitatges cau un 11,6%
- El lloguer forçós bloqueja el Pacte Nacional per a l'Habitatge
- El preu dels pisos usats a la perifèria de BCN s'estanca en el segon trimestre
- El preu de compra dels pisos de segona mà s'estanca en 7 dels 11 districtes de BCN
- La construcció creixerà un 4,5% aquest any
- Les entranyes d'un acord difícil
- Un banc pronostica que el preu dels pisos baixarà un 5%
- Dinou mesos per vendre un pis nou a Barcelona
- Arriba la contenció del preu dels pisos
- Els habitatges iniciats a Catalunya cauen un 30% fins el setembre
- Firmes per un habitatge assequible
- El 72% dels espanyols diuen que els pisos no baixaran
- La compravenda de pisos cau un 14% en l'últim any
- Rehabilitar per aguantar
- El preu dels pisos usats cau en 7 dels 11 districtes de Barcelona
- Els 'cottages' tornen a ser propietat del banc
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.