Dijous, 9 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El 'sí' s'imposa a Berga, Banyoles, Solsona, Constantí, Argentona, Masnou i Premià de Mar

Calders i l'Estany (Bages) superen la mitjana de participació amb un 50% i un 65%

El sí s'ha imposat en els primers dels 166 municipis que ja han començat a fer públic el resultats, entre els quals hi ha Berga, Banyoles, Solsona, Constantí, el Masnou, La Jonquera, Argentona i Premià de Mar.

En els 166 municipis que han celebrat la consulta sobre la independència de Catalunya han votat 200.000 catalans, gairebé un 30% de participació, segons la Coordinadora Nacional. En alguns pobles, però, la participació ha superat les expectatives, arribant al 50% a Calders (Bages) i a un 65% a l'Estany (Bages).

A Berga han votat 14.752 persones, un 32,41% de participació, on el sí s'ha imposat de forma contundent amb un 97,57% dels vots favorables davant l'1,71% en contra.

A Banyoles, han votat 14.603 persones, un 32,19% de participació. El resultat final és un 97,57% dels vots a favor davanbt de l'1,71% en contra.

A Argentona han votat 2.507 persones, un 26,72% de participació, amb un total de 2.384 persones favorables al 'sí' i 74 (2,95%), favorable al 'no'. Hi ha hagut 47 vots en blanc i 2 nuls.

A La Jonquera hi han votat 2.602 electors cridats a les urnes, 547 han exercit el seu dret a vot, cosa que representa un 21% de participació. D'aquests, 468 han votat que 'sí'; 55, 'no', 20 han votat en blanc i s'han detectat quatre vots nuls.

Al Masnou, han anat a votar 3.975 persones, un 21,38% de participació. El recompte final de vots escrutats (inclosos els anticipats), dóna un total de 3.727 vots a favor de la independència de Catalunya (un 93,76%). 163 persones han votat que 'no' (4,10%) i 82, en blanc (2,06%). Hi ha hagut 3 vots nuls.

Constantí (Tarragonès) ha estat un dels primers pobles en comunicar els resultats. El municipi ha tancat la consulta popular amb una participació del 13% i uns 619 vots a favor. De les 5.267 persones que podien exercir el seu vot, 619 persones han votat a favor, tres vots han estat nuls i 56 vots en contra.

Un total de 2.079 veïns de Solsona dels 7.570 amb dret a vot han participat en la consulta, una xifra que suposa el 26,60% de participació. Dels vots recollits, 1.977, el 95,09%, han estat a favor que la nació catalana esdevingui un estat dins la Unió Europea mentre la resta, 50, s'hi ha mostrat contraris, un 2,41% i 47 han estat en blanc.

A Premià de Mar, la participació ha estat molt més baixa. Les urnes, un cop introduït el vot anticipat, s'han tancat amb un 15,37%, una xifra sensiblement inferior a la mitjana catalana, però que compleix amb les expectatives creades des de l'organització premianenca. Premià de Mar ha dit 'sí' a la independència de manera unànime. Un 94,7% dels veïns que han anat a votar ho han fet perquè Catalunya sigui un estat independent. En concret, 3.341 vots, sobre els 3.527 que s'han emès –un 15,3% de participació. La resta s'han repartit així: 117 han votat 'no', 66 han votat en blanc i 33 han estat vots nuls.

El 'sí' a la independència ha guanyat aquest diumenge a Sant Gregori (Gironès) amb un 96,73% dels vots, segons dades de l'organització de la consulta en aquest municipi. Hi ha hagut un 35,46% de participació, notablement superior a la mitjana provisional, i un 1,92% de vots en contra. En total han votat 886 persones i un 1,35% dels vots han estat en blanc.

Berga ha tancat amb una trabucada la jornada de votació, en què hi ha hagut un 32,3% dels votants cridats a participar, 4.106 persones en total.

En d'altres municipis no s'ha aconseguit arribar al 30%, tot i que s'hi ha acostat. És el cas, per exemple, de Tiana, on hi han votat 1.594 persones, un 26,36% de participació.
Darrera actualització ( Divendres, 3 de setembre del 2010 23:50 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Pot esclatar una nova guerra de les Malvines entre argentins i britànics?
Pot esclatar una nova guerra de les Malvines entre argentins i britànics?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook