Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La fusió de British i Ibèria segella l’adéu definitiu al Prat

Barcelona només entra en els plans de negoci ‘low cost’ d’Iberia

Diversos avions Airbus d’Iberia aparcats i connectats als diferents ‘fingers’ de l’aeroport de Barajas, a Madrid Foto: REUTERS .
La tan anunciada fusió entre l’aerolínia britànica British Airways i l’espanyola Iberia segella l’adéu definitiu de la companyia de bandera espanyola a l’aeroport de Barcelona i deixa clar que aquesta empresa no el considerarà mai un dels aeroports de l’Estat claus en el trànsit internacional.

De fet, “el Prat no és que es quedi fora, és que mai no ha estat dins” dels plans de negoci d’Iberia com a possible hub internacional, “perquè no té cap sentit tenir-ne dos, per qüestió de lògica, de costos i d’operacions, i Iberia té Barajas”, explicava ahir a l’AVUI Frederic Sabrià, professor de direcció, producció, tecnologia i operacions de l’escola de negocis IESE. Tanmateix, assenyala Sabrià, “com a usuaris ens interessaria que augmentessin els vols des de Barcelona, és a dir, que el Prat tingui una posició de més rellevància internacional”.

Model caduc
La fusió no afecta de ple l’aeroport de Barcelona, abandonat per Iberia des de fa mesos i on opera a través de la seva filial low cost, Vueling, però el nou dibuix pot accelerar uns canvis que es reivindiquen des de fa temps. Per al professor de màrqueting de l’escola de negocis Esade Francesc Valls, “no és econòmicament viable, a llarg termini, concentrar tot el trànsit aeri internacional a Madrid, i per això Aena té els dies comptats”. Per Valls, paral·lelament a les concentracions de línies aèries es desenvolupa un altre moviment de peces que sí que pot afectar favorablement el Prat. Tenint en compte que el model aeroportuari de l’Estat espanyol, radial i amb un únic centre a l’aeroport de Barajas, és “un model caduc de fa temps”, Valls assegura que “d’aquí pocs mesos veurem la descentralització del Prat i la participació de les forces econòmiques privades en la seva gestió”.

Per Valls, l’empresa privada i les autoritats catalanes són peces claus en la descentralització del model aeroportuari espanyol. “Spanair s’ha avançat a la trencadissa del monopoli d’Aena i intenta aconseguir que el Prat tingui presència internacional, i va per bon camí. Spanair va triar un bon moment per avançar-se”. El Prat pot arribar a ser un hub si té prou trànsit de passatgers per ser rendible, “i Barcelona té un flux de passatgers molt important”, recordava Valls.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 02:30 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter