El president d'ERC, Joan Puigcercós, ha destacat positivament els resultats de la consulta sobiranista celebrada en 167 municipis catalans i ha remarcat que "hi ha una part de la població substancial que ha evidenciat que allò que demanem no hi cap a la Constitució". A més, ha considerat que la consulta "jurídicament no és vinculant, però políticament, sí".
Puigcercós, en una entrevista a TV3, ha reivindicat la tasca feta per milers de persones per tirar endavant la consulta, destacant la feina "feta des de baix", des de la societat civil, que ha assegurat que ha estat "un esforç titànic". Pel líder d'ERC, el més important dels resultats és valorar que una gran part de la població "s'ha mobilitzat" i que això té molta força, sobretot quan es parla tant de desafecció política.
Sobre la proposta anunciada per l'alcalde d'Arenys de Munt, Carles Móra, i portaveu de la Coordinadora Nacional, de presentar una ILP al Parlament de Catalunya perquè impulsi un referèndum d'autodeterminació, Puigcercós ha rebutjat la proposta. Pel líder d'ERC, és important que es puguin celebrar pimer les dues convocatòries que hi ha previstes el 28 de febrer i el 25 d'abril per celebrar més consultes. A més, ha considerat que és important arribar a un consens polític abans d'impulsar un referèndum.
Amb tot, ha remarcat que en el seu programa electoral inclourà l'impuls d'una consulta popular en els pròxims anys, encara que també ha remarcat que dependrà de la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut. "Reitero que la millor resposta al TC és una via pròpia des de Catalunya", ha sentenciat.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.