Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'any passat es van presentar més de 3.500 ERO a la Generalitat

Els expedients d'extinció de contractes, suspensió d'ocupació i reducció de jornada es van quintuplicar a Catalunya el 2009

La consellera de Treball, Mar Serna, ha apuntat que els expedients de regulació d'ocupació (ERO) –sumant els d'extinció de contractes, suspensió d'ocupació i reducció de jornada– presentats a Catalunya el 2009 superen els 3.500, xifra que suposa quintuplicar els ERO registrats el 2008, que van rondar els 700.

La titular de Treball ha explicat que la "sobreactivitat" que es va produir l'any passat, sobretot en EROs de suspensió temporal d'ocupació, va obligar els efectius de la Inspecció de Treball a prioritzar en la seva activitat la redacció dels informes preceptius que comporta cada expedient presentat.

Per al 2010, Serna ha confiat que el diàleg social es tradueixi en mesures consensuades que donin més flexibilitat a les empreses, i espera que aquests mecanismes arribaran "aviat" perquè les empreses que han esgotat les mesures de flexibilitat temporal puguin aguantar la crisi sense recórrer als acomiadaments.

Amb tot, la consellera ha previst un "repunt" dels ERO d'extinció en el primer trimestre de l'any per motius fiscals, ja que ha explicat que la convalidació d'un reial decret ha introduït una modificació que iguala el tracte fiscal d'aquest tipus d'expedients al dels acomiadaments individuals.

Aquest canvi, ha afegit, comportarà un augment dels ERO extintius, ja que, ha assegurat, "algun potser se'ns ha escapat fins ara" perquè es vehiculava com a acomiadaments individuals per pagar menys impostos. A més, ha recordat que la mesura també suposarà que els afectats gaudeixin d'un pla social, cosa que no inclou l'acomiadament individual.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 06:31 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter