El departament de Treball de la Generalitat ha aprovat aquest dilluns l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que afectarà 1.948 treballadors de la planta de Nissan a Barcelona, ha informat la multinacional japonesa. Amb aquest ERO, l'empresa espera "poder fer front al descens de producció conjuntural a causa de la caiguda de la demanda en el sector de l'automoció".
El període total d'aplicació és des de l'1 d'octubre fins al 31 de març del 2010, amb una mitjana de 27 dies de suspensió per cada un dels afectats.
Nissan assegura que complementarà fins al 90% del sou durant el temps de suspensió i es compromet a impartir més 15.000 hores de formació per un mínim de 1.000 treballadors.
Nissan també ha anunciat que manté els dos torns en línia de producció dels models Pathfinder, Navara i NV200 i ha assegurat que la Comissió de Seguiment del Pla Industrial buscarà més càrregues de treball.
Tercer ERO temporal
Aquest és el tercer ERO temporal que presenta la multinacional a la planta de Barcelona. El primer va afectar a 3.332 treballadors entre el desembre i el mes de gener. El segon va incloure a 3.783 treballadors entre el 12 de març i fins al 31 de juliol.
A finals de juliol, la multinacional també va aplicar un ERO, en aquest cas d'extinció, que va deixar al carrer 698 treballadors de la planta barcelonina.
Economia
La Generalitat autoritza l'ERO temporal de Nissan per a 1.948 treballadors
El període total d'aplicació és des de l'1 d'octubre fins al 31 de març del 2010, amb una mitjana de 27 dies de suspensió
Notícies relacionades
- Els treballadors de Roca, La Seda i Nissan aborden Corbacho a la Festa de la Rosa del PSC
- Nissan comença a fabricar la nova furgoneta a Barcelona després d'invertir 100 milions
- Extreballadors de Nissan tornen a protestar davant la fàbrica de la Zona Franca
- Nissan recorre a la plantilla d'Àvila per fer front a una punta de feina a Barcelona
- Nissan planteja un nou ERO temporal per a 2.025 treballadors a Barcelona i Montcada
- Nissan retira l'ERO temporal a la seva fàbrica de Barcelona
- Extreballadors de Nissan tallen la Ronda Litoral de Barcelona
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.