Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El Bulli, de Roses, es manté com a millor restaurant del món i El Celler de Can Roca, de Girona, ja és cinquè

La llista The World's 50 Best Restaurants es va fer pública ahir a Londres

Els germans Jordi i Joan Roca, i Ferran Adrià al Fòrum Gastronòmic Girona'2007.

Les comarques gironines poden presumir de ser la capital mundial de la gastronomia. A la cala Montjoi, a Roses, hi ha el millor restaurant del món, i al barri de Taialà, de Girona, el cinquè de la llista The World's 50 Best Restaurants. Això és: al liderat indiscutible durant aquests primers anys del segle XXI d'El Bulli, s'hi ha d'afegir ara la cinquena posició d'El Celler de Can Roca, dels germans Joan, Josep i Jordi Roca. Els guardons es van fer públics ahir a Londres.

El Freemason'Hall de Londres, seu de la gran lògia maçònica unida d'Anglaterra, és el marc habitual, cada 20 d'abril, del lliurament de The World's 50 Best Restaurants. Altre cop, El Bulli, de Ferran Adrià i Juli Soler, va tornar a ser escollit el millor dels millors restaurants del món. El restaurant d'Adrià ja va ocupar la primera posició el 2002, quan es va crear el certamen organitzat per la revista Restaurant Magazine, i des d'aleshores no ha abandonat les primeres posicions de la llista: el 2003 va ser segon; el 2004, tercer; el 2005, segon una altra vegada, i el 2006, el 2007, el 2008 i ara, el 2009, primer. El Celler de Can Roca, dels germans Joan, Josep i Jordi Roca, va incorporar-se a la llista l'any 2006. El Celler va entrar a la 21a posició. El 2007 va pujar fins a l'11è lloc i el 2008 va passar al 26è. El segon de la llista dels Top 50 torna a ser el londinenc The Fat Duck, de Heston Blumental. De fet, aquest restaurant situat a Bray, al comtat de Berkshire, ha estat l'únic que ha disputat el primer lloc a El Bulli, tret del 2004, quan va guanyar The French Laundry, dels EUA, 12è el 2009.

Els 10 primers

Per darrere d'El Bulli i de The Fat Duck, hi ha el Noma, de René Redzepi, a Copenhaguen. En quarta posició hi ha el Mugaritz, que el basc Andoni Luis Aduriz té a Errenteria. Després d'El Celler, hi ha el Per Se, de Jonathan Benno i Thomas Keller, a Nova York. El setè és Michel Bras, de Laguiole; el vuitè és Arzak, de Juan Mari i Elena Arzak, a Sant Sebastià; el novè és Pierre Gagnaire, de París, i el desè és l'Alinea, de Curtis Duffy i Grant Achatz, de Chicago. De restaurants de la Península ibèrica, n'hi ha dos més de bascos: Martín Berasategi, de Lasarte, Guipúscoa, i l'Asasor Etxebarri, de Bittor Arguinzoniz, d'Axpe, a Biscaia.

Restaurants com ara Can Fabes, que té Santi Santamaria a Sant Celoni, o el Sant Pau, de Carme Ruscalleda, a Sant Pol de Mar, no figuren entre els cinquanta primers restaurants de la llista.

Prop d'un miler de crítics internacionals participen des del 2002 en l'elecció dels cinquanta millors restaurants del món, la qual, de fet, acaba sent una llista de cent.

I ara, la tercera estrella

Els anglosaxons són molt aficionats a fer llistes categòriques, sense matisos. I la humanitat d'avui és cada cop més receptiva a les idees més sintètiques, simples. Aquesta llista seria bona si tots els votants haguessin visitat, almenys, una vintena de restaurants dels que surten a The World's 50 Best Restaurants. En una posició intermèdia de les llistes hi ha aquella bossa més grossa de les estrelles Michelin, que divideix els restaurants en cinc categories: els que tenen tres estrelles, els que en tenen dues, els que en tenen una, els que no en tenen i els que n'han perdut alguna. El Celler de Can Roca és del segon grup. Fa anys que clients amics i experts li darien la tercera. Enguany ja clama al cel.

Darrera actualització ( Dimarts, 21 d'abril del 2009 12:09 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter