Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Seat vol més sacrificis

Tot i tenir el Q3, el grup no en té prou amb la congelació salarial aprovada per la plantilla i vol “mesures addicionals”

El nou model d'Audi, el Q3 Foto: AVUI .
Martorell s’ha imposat a les altres candidatures per acollir els Jocs Olímpics, però ara ha d’anar cremant etapes per aconseguir tenir medalla. Amb aquest símil, el president del grup, Erich Schmitt, llançava una clara advertència als treballadors: hauran de fer més sacrificis. “Mesures addicionals per reduir costos”, en paraules de Schmitt.

I és que mentre el món polític lloa l’esforç fet per la plantilla de Seat en acceptar un any de congelació i un altre amb una pujada de la meitat de l’IPC, la companyia va recordar ahir –un cop més, però per primera vegada després de guanyar el Q3– que el que han acceptat els treballadors és la proposta de la UGT i no pas la seva, que demanava dos anys de congelació total. Segons Schmitt, Martorell encara no és prou competitiva davant l’Europa de l’Est, cosa que significa que “a mitjà termini caldrà anar més enllà del que es va decidir en referèndum”. El toc d’alerta també afecta la indústria auxiliar, ja que Seat va advertir els proveïdors que hauran de preparar-se per als “Jocs Olímpics” i estar a l’altura.

CCOO, que juntament amb la CGT ha lluitat contra la congelació salarial, va trobar ahir “increïble” que Seat no valori l’esforç que ja ha fet la plantilla, “un esforç reconegut fins i tot per Audi”. David Matellán, representant de Seat al sindicat, tem que la negociació del conveni col·lectiu, que s’ha d’abordar ara, sigui de les més dures que es recorden. “Ens demanaran suprimir plusos i abaratir els dissabtes i moltes més coses, sense entrar en el debat real, que és com podem millorar els processos o la logística”, assegura.

Conversió en accions
Pel que fa a les ajudes rebudes, Seat va rebutjar concretar-les però va voler deixar clar que totes són “préstecs a baix interès”. Ahir el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, Josep Huguet, va explicar que els 40 milions en crèdits que ha concedit el govern podran convertir-se en accions d’una societat mixta de R+D.
Darrera actualització ( Dimecres, 8 de setembre del 2010 15:25 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter