Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Salgado s’obre a fer encara més ajustos per eixugar el dèficit

La ministra i Campa defensen a Londres la solidesa de l’economia espanyola

La reducció del dèficit fiscal al 3% del PIB en arribar l’any 2013 i la retallada per a aquest mateix exercici del 34,2% en l’emissió de deute públic són dues de les línies mestres de la política econòmica del govern de Zapatero que ahir la plana major del ministeri, amb la seva titular al capdavant, Elena Salgado, van presentar en diversos fòrums de la City londinenca. En una ofensiva governamental per parar els cops que les darreres setmanes ha rebut la credibilitat financera espanyola, la ministra va tractar de convèncer de la solidesa de l’economia que dirigeix als sempre molt difícils d’acontentar analistes del Financial Times i inversors de la City.

El secretari d’Estat d’Economia, José Manuel Campa, va assegurar que el govern central farà “els ajustos necessaris”, més enllà del pla d’estalvi de 50.000 milions remès recentment a Brussel·les, per situar el dèficit en el 3% el 2013, davant l’11,4% registrat al tancament de l’any passat. “Podem reduir el dèficit públic de l’11% al 3%; em poden creure o no, però Espanya això ja ho ha fet abans”, va dir Campa davant un auditori integrat pels principals banquers i financers de Londres.

A més del sotrac de l’Íbex 35 de dijous passat, en les darreres setmanes el govern de Zapatero ha patit duríssims editorials i comentaris del Financial Times, des dels quals s’ha posat en dubte la capacitat del president per navegar amb rumb estable en les mogudes aigües de la crisi. El diari econòmic ha comparat la situació espanyola amb la de Grècia i Portugal i ha advertit que una crisi com la grega, en el cas espanyol podria tenir molt pitjors conseqüències per a la zona euro, atesa la diferència, quatre vegades superior, entre una economia i l’altra.

Per tal d’assegurar la fermesa de les reformes que darrerament ha anunciat l’executiu espanyol, Campa va subratllar que si les expectatives de creixement del govern no es compleixen hi haurà més retalls de la despesa per eixugar dèficit.

Les dades amb què treballen Salgado i Campa indiquen que el 2013 el PIB espanyol creixerà fins al 3,1%. L’ambició de les xifres queda palesa en destacar que el 2009 el creixement de l’economia espanyola va ser de 3,6 punts negatius. Alguns analistes internacionals, però, qüestionen tant d’optimisme.

El clima polític, amb pressió sindical i de dins mateix del Partit Socialista, fa que la capacitat de Zapatero per tirar endavant les reformes que ha inclòs en el pla d’estabilització financera 2009-2013 enviat a Brussel·les es posi igualment en dubte. D’aquí uns dies s’hauran de pronunciar dues de les més importants agències de qualificació de deute, Moody’s i Fitch.
Darrera actualització ( Dimecres, 8 de setembre del 2010 16:32 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate