La rehabilitació d'edificis pot ser una de les armes per combatre la crisi immobiliària. Així ho considera la Cambra de Comerç de Barcelona en una "nota d'opinió" que va emetre ahir, en què aquesta reclamació consta entre una sèrie de mesures que es demanen als partits polítics per arribar al màxim consens per tal d'afrontar el que defineix com un "escenari internacional incert".
Tot i que el text de la Cambra no fa servir en cap moment la paraula crisi, la primera demanda al nou executiu espanyol és que adopti "mesures urgents" per "refermar la confiança empresarial". Entre aquestes prioritats urgents, l'organisme situa la rehabilitació i el manteniment d'edificis, l'acceleració dels projectes d'infraestructures i la reducció de la burocràcia com a "prioritats a curt termini".
La Cambra no posa en qüestió l'optimisme oficial decretat pel govern: comença la nota assegurant que l'economia espanyola compta amb "importants elements de suport" que permetran afrontar "des d'una posició de fortalesa" els "riscos d'un escenari laboral incert". Però no deixa de recordar que les decisions empresarials "es prenen en funció d'expectatives", que "són sensibles al clima de confiança empresarial".
L'economia, el més important
L'eix de la nota de la Cambra és demanar al govern central que "prengui les decisions necessàries" i que ho faci "per consens". En aquests moments l'economia "és el més important", segueix el text. Les mesures prioritàries, segons la Cambra, son l'estabilitat pressupostària, desenvolupar les infraestructures necessàries, potenciar la innovació empresarial, i assegurar una més gran eficiència administrativa.
El tècnics de l'entitat han realitzat un estudi comparatiu entre les propostes econòmiques del PSC-PSOE, CiU i PP. El treball, disponibles a la web de la Cambra, analitza des de la fiscalitat a l'energia, passant per l'habitatge, l'educació i les infraestructures, i arriba a la conclusió que "les coincidències són més importants que les divergències". Això hauria de fer possible, segons la Cambra, "posar en marxa un paquet de mesures de política econòmica d'immediata aplicació" i "àmpliament consensuades".
El més immediat
Per pal·liar la davallada de la construcció, la Cambra assenyala la conveniència de potenciar la rehabilitació i el manteniment d'edificis, que representen un 24% de l'activitat total del sector de la construcció a l'Estat, enfront del 36% que representa l'edificació residencial.
Davant la "pèrdua de dinamisme" en la construcció de pisos, la Cambra suggereix reduir el tipus d'IVA que grava les rehabilitacions, destinar més ajuts a aquestes obres i simplificar els tràmits per a la concessió d'ajuts. Segons la Cambra, aquestes mesures es podrien inscriure en un pacte nacional per a la rehabilitació.
L'organisme planteja també "accelerar els projectes de construcció d'infraestructures", i aprofitar el marge de maniobra que dóna el superàvit pressupostari "aprovant un crèdit extraordinari al llarg d'aquest any si fos necessari". També reclama "eliminar les barreres burocràtiques" a la inversió.
Economia
Rehabilitar per aguantar
Immobiliari
Notícies relacionades
- Més de 47.000 habitatges rebran ajudes de la Generalitat per a la seva rehabilitació
- Fracassa la mediació de Treball i el sector de la construcció de Girona manté la vaga per als dies 14 de març i 3 i 4 d'abril
- El sector serveis no absorbirà la mà dobra de la construcció
- El govern formarà els desocupats de la construcció perquè treballin en altres sectors
- La industria pren el relleu a la construcció
- La Cambra preveu un creixement de l'economia del 3% pel 2008 si les exportacions prenen el relleu al sector de la construcció
- La crisi immobiliària fa perdre 1.140 milions a la Generalitat
- La construcció de pisos petits es dobla els últims 5 anys
- La construcció d'habitatges cau un 11,6%
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.