Barcelona continua en el grup capdavanter de ciutats europees de negocis, segons l'anàlisi anual que encarrega la consultora immobiliària Cushman & Wakefield basada en una enquesta entre 500 alts directius. La capital catalana està esquivant prou bé l'impacte de la crisi econòmica i se situa en el lloc cinquè del rànquing d'aquest any, un lloc per sota de la posició que va aconseguir el 2009. Com ja està sent tradicional en aquests informes, Barcelona aconsegueix les millors puntuacions en els apartats de qualitat de vida i nivell del parc d'oficines, mentre que els aspectes més endarrerits són aquells que avaluen les infraestructures i la qualificació dels treballadors.
La Ciutat Comtal s'ha vist superada per Brussel·les, una plaça amb la qual es disputa regularment la quarta posició del rànquing. El més destacat, però, és que les ciutats d'Amsterdam i Berlín, sisena i setena, respectivament, en la classificació s'han acostat força a Barcelona i amenacen de superar-la l'any que ve si continua l'estancament de la capital catalana.
En línies generals, la classificació reflecteix la situació econòmica que viu el Vell Continent. Amb les tres primeres posicions copades, com és tradicional, per Londres, París i Frankfurt, les ciutats del sud d'Europa perden posicions. Madrid baixa de la sisena a la vuitena posició i Milà abandona per primer cop en molts anys el top ten per situar-se en l'onzè lloc. “Alemanya està estirant el carro i això es nota en la classificació, ja que quatre de les deu primeres ciutats són alemanyes”, va dir ahir Oriol Barrachina, director de Cushman & Wakefield a Barcelona. A més de Frankfurt, Berlín, Munic i Düsseldorf se situen entre les deu principals ciutats d'Europa per fer-hi negocis.

































Comentaris
Infraestructure s i qualitat dels treballadors: aspectes clau, són bàsics pel teixit productiu.
Necessitem un estat pròpi per no dependre de les engrunes i les mentides de Madrid i per posar a treballar els nostres recursos en les infraestructure s i en la formació.
Millorar les comunicacions (20 anys de retràs) i lluitar contra el fracàs escolar (30%)...
Els nostres governants ens han venut durant molts anys, amb tant de peixet al cove, ara tenim el vaixell ple de pirates i fent aigua per a tot arreu!.
Tenim molta feina a fer, cadasqu des de el seu lloc, no n'hi ha prou de votar cada 4 anys, es feina de tots els catalans posar el nostre pais al món, al lloc que es mereix.
Com es pot millorar la qualitat dels treballadors quan les universitats s'han convertit en centres de formar professorat? Qui aconsegueix feina és qui ara fa algun cicle, més enfocat de cara a la feina, però és evident que d'aquí no es passa de simple auxiliar. Així doncs, els llocs de treball s'ocupen amb auxiliars, i les escoles amb llicenciats.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.